העולם הדיגיטלי משתנה ולכן השיווק משתנה ביחד איתו כדי ומצריך הבנה עמוקה יותר של הטכנולוגיה הנוכחית,
מגמות עסקיות ופסיכולוגיה אנושית. התפתחות הבינה המלאכותית (AI), משנה את האופן של התקשורת הבינאישית ברמה בסיסית.
אנו נמצאים בפתחה של מהפכה טכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית שעשויה להוסיף ערך עצום לעסקים ולמשווקים ברחבי העולם, בדומה להופעת האינטרנט בסוף שנות ה-90 ולהופעתו של המחשב הנייד בתחילת שנות האלפיים.
במהלך השנים האחרונות, אנשים פועלים ברחבי העולם הדיגיטלי כמעט בכל היבט בחייהם. יש התפתחות גדולה בהתנהגויות המשתמשים וכתוצאה מכך, קשה יותר לחזות את הצעד הבא שלהם. המפתח להצלחה בעולם החדש הוא היכולת לנתח כמויות אדירות של נתונים ולהגיב אליהם בזמן אמת. כאן נכנס ה-AI Marketing. אז מהו שיווק באמצעות בינה מלאכותית (AI Marketing)?
בינה מלאכותית (AI), היא הדמיה דיגיטלית של תהליך החשיבה האנושי. מערכות AI יכולות לבצע משימות הקשורות לאינטליגנציה, כמו חשיבה, תכנון, למידה, חיזוי והבנת שפה. שיווק באמצעות בינה מלאכותית משתמש בטכנולוגיות הבינה המלאכותית כדי לקבל החלטות אוטומטיות המבוססות על ניתוח איסוף הנתונים כדי להוציא מסקנות לגבי הצרכנים והשוק. מסקנות אלו עוזרות לפתח אסטרטגיות שיווק דיגיטלי ממוקדות.
כיצד ה-AI שינתה את העולם הדיגיטלי? הכל התחיל בתחום הביג דאטה שסייעה בשלבים המוקדמים על ידי איסוף נתונים חשובים כדי לפתח אסטרטגיה שיווקית. אפשר לראות את השיווק באמצעות בינה מלאכותית בתחומים הבאים:
נתוני מידע מרכזיים - שיווק מסתמך במידה רבה על נתונים מדויקים ושמישים. אוטומציה שיווקית מבוססת בינה מלאכותית אוספת, מארגנת, ומנתחת נתונים שיווקיים בעלי ערך באופן אוטומטי. נתונים אלו מסייעים בקמפיינים שיווקיים ממוקדים.
בדיקות A/B משופרות – בדיקות A/B חשובות כדי למדוד הצלחה בין 2 אסטרטגיות שיווק. בינה מלאכותית יכולה להריץ קמפיינים באמצעות אלגוריתמים כדי לאפשר בדיקות A/B הרבה יותר מהירות ומקיפות: מטקסט מדויק ועד עיצוב רספונסיבי.
סוכנים וירטואליים – כיום הצרכנים רוצים לקבל דרכים קלות באופן עצמאי למצוא את המידע הדרוש להם כדי לקבל החלטת רכישה מושכלת. כדי לשפר את תחום "חווית הלקוח", מערכות הבינה המלאכותית יכולות למנף שיווקית את ההזדמנות הזו באמצעות סוכנים וירטואליים (כגון צ'טבוטים) המספקים תמיכת לקוחות מסביב לשעון. סוכנים אלה יכולים להשתמש בנתוני המשתמשים כדי לנתב את מאמצי המכירות והפרסום, ולהפנות לסוכני שירות אנושיים משימות אפקטיביות.
יצירת לידים (Lead) ממוקדת –לקוחות פוטנציאלים שמביעים עניין כלשהו במוצר או בשירות רוצים לקבל את המידע המדויק ביותר. הבינה מלאכותית כיום יכולה להצליב את ערוצי התקשורת השונים כדי לבנות פרופיל אישי וממוקד לכל ליד. אלגוריתמים מסוימים יכולים אפילו להתאים מסרים שיווקיים לכל ליד, לחזות אילו לידים צפויים לבצע המרה ולבצע פעולות המשך.
יצירת תוכן - AI משמש ליצירת תוכן שיווקי ולנתח את תגובות המשתמשים אליו. הטקסט יכול להיות בנושאים שונים, מהצעות תוכן מותאמות אישית ועד לקופירייטינג והנעה לפעולה.
הודעות מתוזמנות – משתמשים רבים נוטים לדלג ממקום למקום ולכן חלון ההזדמנויות קצר וצריך לפעול בהתאם. בינה מלאכותית יכולה לעקוב אחר העדפות הלקוח, ניתוח פעולות וקביעה מתי יהיה הזמן הטוב ביותר ליצור קשר עם המשתמשים - עם ברכות, הצעות או תוכן.
לכאורה- לא קשור לניהול ידע, ועם זאת מאד קשור...
בשנים האחרונות למדנו והפנמנו שההתייחסות למשתמשי ניהול הידע שלנו- אסור שתהיה ברורה מאליה. עלינו להתייחס אליהם כצרכנים, ולהפעיל את כל מתודות השיווק גם לטובת פעילויות ומשתמשי ניהול הידע, בין אם פנימיים או חיצוניים.
עתיד השיווק בעולם הדיגיטלי כבר כאן והבינה המלאכותית משנה את חוקי המשחק. נכון שאנו נמצאים בעידן שבו מכונות יכולות לעשות את העבודה של בני האדם, אבל דווקא בתהליכים שיווקיים אלו הבינה המלאכותית יכולה להפחית מעומס העבודה, ולאפשר יותר זמן ליצירתיות ויסודיות. קיצור התהליכים וההתייעלות יכולה רק לסייע וליצור צמיחה.
댓글