אז מה זה הדבר הזה?
בעברית: אלו ראשי תיבות של "ארוך מדי; לא קראתי" ובאנגלית: "Too Long; Didn’t Read" לרוב משתמשים בביטוי זה כתגובה על פוסט ארוך ומפורט. הביטוי נצפה לראשונה באתר האינטרנט Something Awful בשנת 2002 והתפשט משם לפורומים אינטרנטיים. בינואר 2003 הופיע הביטוי לראשונה ב-Urban Dictionary ונוסף למילון אוקספורד באוגוסט 2013.
באוגוסט 2014 פייסבוק יצאה בהודעה שהיא נלחמת מול ה- Click Bait, אותן כותרות "בומבסטיות" שמטרתן הבלעדית היא לגרום לגולש להקליק על הקישור (ולא מספקות מידע רב ). פייסבוק הודיעה שהיא תגרום לשינוי באלגוריתם שלה במטרה להבדיל בין קישור "אמיתי" ובין קישור "סרק" שכל מטרתו היא שיקליקו עליו.
באוקטובר 2014 נפתח דף הפייסבוק הישראלי "אמ;לק" - "מטרת העמוד לחסוך לגולשים להיכנס לכתבות עם כותרות שהן מלכודות קליקים על ידי מתן תקציר של הכתבה". מנהלי העמוד מעלים את הלינק לכתבה ובנוסף מוסיפים את ה"תשובה לשאלה" שהועלתה בכתבה או תקציר של שורה שמתמצת את כל העניין, כך בעצם לגולש אין צורך להקליק על אותו קישור.
אז למה בעצם אני מספרת לכם את כל זה?
כי אני מניחה שגם אתם כותבים מדי פעם מאמרים/ פוסטים או בלוגים ובטח לא תרצו שמישהו יוסיף את התגובה אמ; לק ליד הפוסט שלכם.
הוספתי מספר טיפים שיעזרו לשפר את חוויית המשתמש (במידה ולא ניתן ממש לקצר את הטקסט):
הוספת כותרות משנה
חלוקה ברורה של הדף, יצירת פסקאות קצרות, כך שכל פסקה תכיל מספר מצומצם של שורות
שילוב תמונות וסרטונים בטקסט – כידוע תמונה שווה אלף מילים, וסרטון מיליון :-)
הדגשת מילים/משפטים חשובים (בבולד או במירקור צהוב- לא להגזים עם זה)
שיהיה בהצלחה!
מקורות:
Comentários