בשנים האחרונות עם התפוצצות המידע והידע גדלה החשיבות ויישום הBI בארגונים כיתרון תחרותי.
נשאלות השאלות:
האם הBI מיועד רק לארגונים גדולים והאם החזר על ההשקעה (ROI ) בBI משתלם רק לארגונים אלו?
מדוע ארגונים ועסקים קטנים לא יישמו את הטכנולוגיה ומדוע לרוב ניתן לראות כי הארגונים שכן מיישמים BI הינם ארגונים גדולים?
ניקח לדוגמא עסק פרטי למוצרי תינוקות, בעבר העסק הסתמך על כך שאנשים שגרים בסמוך ירכשו אצלו מוצרים, בעל החנות אף הכיר את הלקוחות שרכשו את מוצריו לדורותיהם.
ההחלטות שבעל העסק קיבל היו על סמך ניסיון ובצורה אינטואיטיבית.
האם עסק פרטי היום/ בעתיד יוכל לשרוד ללא ניהול ידע ונתונים כפי שנהג בעבר?
שלא לדבר על להמשיך להצליח אל מול התחרות העסקית בתחום?
בתקופה בה אנו מוצפים במידע ברור כי היכולת לקבל החלטות מניתוח נתונים משולב ממאגרי מידע שונים כגון מידע תפעולי וניסיון העסק בעבר, מידע מרשתות חברתיות, מידע לגבי הנעשה אצל המתחרים וניהול מאגר לקוחות חשובה להצלחת העסק.
ניתן לראות כי ארגונים גדולים חזו את הצפת המידע ואכן יישמו ומיישמים את הטכנולוגיה לשם קבלת החלטות.
כשבוחנים מדוע רק בארגונים אלו, מבינים כי המשאבים שנדרשו למערכות BI- (שרתים ומעבדים חזקים, מומחיות אנשים, בנית מסדי נתונים בארגון וזמן) הינם משאבים עצומים שרק ארגון גדול יכל להרשות לעצמו בהסתכלות על החזר על ההשקעה בטווח הארוך.
חברות הטכנולוגיה בהסתכלות על השוק והמגמות הבינו:
קיים צורך ב BI להצלחת עסק בעידן זה לכל הארגונים קטנים כגדולים.
ההחלטות והמידע משתנים בזמינות גבוהה וכי קבלת החלטות לא נעשית רק בישיבת הנהלה מול מחשבי החברה ע"י המנהלים, אלא גם בכל מקום ע"י עובדים רבים הזקוקים למידע זמין באמצעות טלפונים חכמים, טאבלטים ועוד..
ע"מ להצליח לשווק את הטכנולוגיה והפיתרון לעסקים נוספים החלו להציע פתרונות בינה עסקית בטכנולוגית ענן.
הלקוח לא נדרש יותר להשקעה בטכנולוגיה יקרה, ביישום ארוך ומורכב או בצוות IT.
תמורת תשלום בעלויות נמוכות יחסית כל עסק קטן כגדול יכול להרשות לעצמו לרכוש את השירות וליהנות מקבלת החלטות מושכלות ב real time.
נחזור לעסק הפרטי למוצרי תינוקות וניקח לדוגמא מקרה של לקוחה לקראת לידה שגרה באזור החנות:
בעידן ללא פתרון Bi בטכנולוגית ענן:
ככל אמא לעתיד היא מתייעצת עם חברותיה, גולשת באינטרנט, מחפשת במאגרי חיפוש והשוואה לרכישת מוצרי תינוקות (בה החנות לא מופיעה) רואה שמתפרסם קופון עם הנחה מאד אטרקטיבית לחבילת לידה ברשת מתחרה באזור.
נשאל את עצמנו: מה הסבירות כי אותה אם לעתיד תרכוש את חבילת לידה במקום אחר, האם בעל העסק מודע לקיומה של הלקוחה הפוטנציאלית? ואם מדובר במס' אמהות האם העסק ישרוד שלא לדבר על להצליח?
בעידן בו עסק קטן יוכל להשתמש בפתרון בינה עסקית בטכנולוגית ענן:
בעל העסק נהנה מפתרון בינה עסקית של חברה טכנולוגית מסויימת.
פתרון הבינה העסקית של החברה מאפשר קבלת מידע בהתראות ושיקוף במחוונים למחשב של בעל העסק ולמכשיר הנייד החכם שלו.
בהתאם לצרכים של בעל העסק, אופי העסק והסביבה התחרותית הוגדרו ניתוחי המידע הרצויים
לבעל העסק, בשיתופו ע"י הספק בעת רכישת השירות.
בעל העסק מקבל תמונת מצב על חיפושים במאגרים לפי איזור ומופיע בתוצאות החיפוש בהתאם.
הוא מודע לפוטנציאל הלקוחות לקראת לידה באזורו ומקבל התראה מיידית על הקופון בעת פרסומו.
עם קבלת ההתראה בעל העסק נכנס למחוון של תמונת המלאי המשקפת את המצב בזמן אמת
ויודע מה המלאי שנדרש ולכמה זמן מספיק, כך שיכול לקבל החלטה עסקית ומהירה שתוכל להתמודד מול העסק המתחרה.
נשמע פשוט?
חשוב לציין שיישום BI בטכנולוגית ענן היא רק בראשיתה.
חברות הטכנולוגיה בפיתוח פיתרונות BIבטכנולוגית ענן מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים, כגון העברת נתונים בכמות עצומה ואבטחת המידע העסקי.
אך אין ספק שהפוטנציאל גדול וגם העסקים וגם הלקוחות יכולים להרוויח מכך.
Comments