top of page
תמונת הסופר/תשגית סלמון

דף נחיתה

עודכן: 12 בדצמ׳


לפטופ וטלפון

דף נחיתה (או בשמו הנוסף- דף לובי) הוא מונח הקשור לעולם חווית המשתמש (User Experience), והוא משמש מעין דף שער פנימי לעולם תוכן או לנושא בפורטל. דף הנחיתה מהווה אפשרות נוספת לניווט בתוך הפורטל (חוץ מתפריט הניווט הצידי)- בד"כ הוא מכיל הסברים קצרים וקישורים לדפים הנמצאים בתוך עולם התוכן שאת שמו הוא נושא- בכך הוא חוסך הקלקות למשתמש ומקל על ההתמצאות.


מספר עקרונות לשימוש בדף נחיתה:

  1. ייחודיות: כמו דף הבית, גם דף נחיתה ראוי שיהיה ייחודי ושונה מדפי תוכן רגילים בפורטל– הוא אינו מכיל תוכן רב ומהווה מעין מוקד משיכה לנושאים בעומק האתר. לפיכך, בד"כ יכיל הסבר קצר לגבי כל אחד מהנושאים בליווי קישור לצורך העמקה בתוכן. תמונות או אייקונים (בגודל אחיד) יעלו את רמת העניין והגירוי.

  2. תוכן: כאמור, דף הנחיתה אינו מכיל תוכן רב, אך כאשר ישנו תוכן הרלוונטי לכלל הסעיפים תחת אותו נושא, או כאשר אנו מבקשים לקדם או לשווק את אחד מתתי הנושאים, דף הנחיתה הוא המקום. לדוגמה: אנשי קשר ביחידה ארגונית, שאלות ותשובות, הסבר כללי ורציונאל לתהליך עבודה, תוכן חדש שעודכן בפורטל תחת נושא זה וכו'.

  3. תקציר הנושאים: כאמור, דף הנחיתה מאפשר להוסיף הסבר קצר לגבי כל אחד מהסעיפים באותו נושא. כך מתאפשר למשתמש לדעת מראש לאיזה דף תוכן עליו להיכנס, בעיקר כאשר אינו מכיר את אזור התוכן או ששמות הסעיפים אינם ברורים לו מספיק. במקרה זה מומלץ שהתקציר עבור כל סעיף יגיע מתוך דף התוכן וישתקף בדף הנחיתה - בכך ימנע הצורך בעדכון כפול של התוכן. בנוסף, יש להקפיד שהקישור להרחבה יהיה בולט ונגיש, ויאפשר גם למי שאינו מעוניין לקרוא את התקציר להגיע אליו בקלות.

  4. חוקיות: אם כבר החלטנו על שימוש בדפי נחיתה, יש להקפיד על חוקיות ועל שימוש בתבניות, כך שלמשתמש יהיה ברור מתי יש דף נחיתה ומתי אין, ומהו סוג דף הנחיתה שאליו הגיע. לדוגמה, ניתן להחליט כי לכל נושא ראשי בעץ הניווט (רמה 1) ישנו דף נחיתה המפרט את הסעיפים של אותו נושא (רמה 2), אך לנושא ברמה 2 שמכיל גם הוא תתי נושאים (רמה 3) אין דף נחיתה. לחילופין, ניתן לקבוע כי לכל אחת מהרמות בעץ הניווט יש דף נחיתה, אולם ישנם סוגים שונים של דפי נחיתה- דפי הנחיתה של רמה 1 שונים מדפי הנחיתה של רמה 2 וכו'.


לסיכום: דף נחיתה הוא אינו הכרח- הוא כלי עזר או נגזרת של צורך. לעיתים, עקב אילוצים טכנולוגיים, לא ניתן לוותר על דפי הנחיתה, ואז יש לשאוף לכך שיהיה להם ערך מוסף עבור המשתמש, כך שלא תהיה רק תחושה שהם דפי מעבר. מומלץ לנצל את הייחודיות של דף הנחיתה מבחינת העיצוב ומבחינת היכולת לקדם תכנים בפורטל, וחשוב מאוד שהגישה ממנו לדפי התוכן שתחתיו תהיה בולטת וברורה.


 

רוצה ללמוד עוד על אפיון וחוויית משתמש?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page