חדשנות עוסקת ביצירה חדשה, ניהול ידע מתמקד בניצול חוזר של הקיים, מיצובו וייעולו.
יש דילמה משמעותית מתי נעדיף לבחור בחדשנות ומתי נעדיף לבחור בניהול ידע.
ברירת המחדל, היא ניהול ידע. ניהול ידע הוא תהליך זול יותר אשר מצריך מעט משאבים, כיוון שעושיםreuse לקיים.
מתי בכל זאת נעדיף לבחור בחדשנות? משבר מביא עימו הזדמנות לשינוי. נוצר מצב של "אין ברירה". זו תקופה שבה מומלץ לשנות כיוון ולבצע מהלכים חדשים.
כאשר המתחרים פועלים אחרת, מתעניינים בפתרון/ כיוון חדש. גם אני כארגון, צריך לשנות, להתחדש ולא להסתפק בקיים, כדי לא "להישאר מאחור" ולאבד לקוחות.
כשטכנולוגיה חדשה מתפתחת- זו הזדמנות לבחון האם כדאי לעשות דברים באפן אחר (לדוגמא האם שימוש ביישומי WEB 2- יכולים ליצור פתרונות טובים/ איכותיים/ בעלי פונקציונאליות נוספת על זו הקיימת?).
כאשר עבר זמן רב מה"שינוי האחרון" ומודעים לכך שלא ניתן לסמוך ולהתבסס רק על הקיים. מדובר במצב שבו נתח השוק של המוצר/ שירות עדיין גבוה אולם קצב הגידול שלו נמוך, במצב זה יש ליזום משהו חדש כדי ליצור יתרון תחרותי, כדי להגיע למצב שבו נוכל להשפיע על צרכי השוק, ולא להפך. (הבדל בין ארגון "יוזם" לארגון "מגיב").
ולסיום, גם כאשר לקוח מציע רעיון חדש או עובד מביא עימו יוזמה חדשה, כדאי לבדוק ולשקול את ההצעה, אולי מדובר בהזדמנות שלא נרצה לפספס בעתיד, והתמזל מזלנו שהיינו החלוצים.
Commentaires