top of page
תמונת הסופר/תיגאל ברמן

וידאו בעולם ניהול הידע

עודכן: 11 בנוב׳


מצלמה מונחת בדשא

רבות דובר בשנים האחרונות על ההשפעה של הווידאו בעולם התקשורת בכלל ובתקשורת הארגונית בפרט.

הווידאו נוכח בחיינו מזה מספר שנים ומלווה אותנו בכל מדיה אפשרית. בשנים האחרונות נכנס הווידאו ביתר שאת לתוך הרשתות החברתיות. מדהים לראות כמה שינויים עובר אותו סרט וידאו, מאז הומצא בתחילת שנות ה-50.

על- פי מחקרים שנערכו, נמצא כי כמות החשיפות לסרטון וידאו גדולה יותר לעומת פוסט או מייל.

לכך נוסיף את השדרוגים שהווידאו עובר, למשל, אורך הווידאו, לו גם יש השפעה גדולה על החשיפה, מתקצר גם הוא, והיום מסרים עוברים בסרטונים של 7-15 שניות.

וידאו בעולם הארגוני

הווידאו אינו פוסח על התקשורת הפנים ארגונית. לא מעט חברות בעלות מספר רב של עובדים מעבירות מסרים פנים ארגוניים באמצעות וידאו.

העברה מסוג זה קלה, נגישה, והמסר עובר בצורה אישית יותר, מעניינת יותר, מה שגורם לעליה בחשיפה לסרטון, למייל, לתהליך ועוד.

בסרטוני וידאו פנים חברתיים אפשר להוסיף סגמנטים אינטראקטיביים ובכך למשוך לפעולה,

להגיע לשאלונים, להצביע בסקרים, להביע דעה ולתת משוב.


בימינו, מספיק לשלוף את הסמארטפון מהכיס ולהקליט סרטון וידאו קצר, ראיון עם עובד\מנהל, להוסיף בצורה אוטומטית כתוביות בתחתית הסרט והרי לכם סרט שתוכלו להפיץ למאות ואלפי עובדים אשר מעדיפים מדיית וידאו על פני מייל ארוך. אותו מייל אשר לרוב נמחק על יד אחוז גבוה של עובדים עוד לפני שנקרא עד סופו.


הכל מדיד

כמו כל כלי במדיה הדיגיטלית, גם הווידאו ניתן למדידה.

המדידה מתחלקת לפי כמות האנשים שראו את הסרטון, כמה ראו אותו עד סופו, כמה סגרו באמצע.

כך ניתן להסיק מסקנות על מנת להגדיל את החשיפה של קהל היעד בסרטונים הבאים.


הנתונים מושפעים גם מהווידאו עצמו וגם מהטקסט שמלווה אותו.


לדוגמה, ניתן לציין שווידאו עם כותרת –" 11 טיפים ל..." יהיו בו יותר צפיות מווידאו עם כותרת " 12 טיפים ל...", היות וממחקרים שנעשו הוכח כי מספרים אי זוגיים משפיעים יותר על המשתמש.

תבדקו את זה באתר הבא בו אתם מבקרים.


המדידה נותנת לנו כמנהלי ידע המון אופציות שיכולות לעזור לנו בעבודתנו, בין אם בניהול הידע בין אם בין ניתוח תוצאות.

וידאו של ניהול ידע יכול להיות סרטון הדרכה למערכת חדשה, הדרכה לעובד חדש, עידוד והנעה לפעולה.

כל הנ"ל נשמרים ועוברים משנה לשנה וגם נותנים מענה הולם לשאלות שחוזרות על עצמן.

יש גם בעל בית

גוגל, השולטת ב 70% מנתח שוק האינטרנט עם הדפדפן ,Chrome השרישה מספר כללים הנוגעים לסרטוני וידאו המוטמעים באתרים השונים (פרטיים\מסחריים).

הכללים נוגעים בין היתר לחוויית המשתמש, ולכן למשל, הסרטונים מגיעים עם Sound Off.


כמו כן, רובנו מכירים את הכלי האנליטי של גוגל - גוגל אנליטיקס, שעוזר בכל נושא המדידות.

גוגל אנליטיקס נותן פתרון של מדידת הפורמטים שונים, Video, Display , ועוד. כמובן תומך במובייל ודסקטופ.

הניתוחים אותם ניתן לקבל מהאנליטיקס הם שונים ומגוונים, ונותנים נתונים (לפעמים בלייב) של הקלקות, צפיות ועוד.

בנושא הווידאו הנתונים שחשובים הם: חשיפה של הווידאו למשתמש, כמה נחשפו, כמה ראו את הווידאו עד סופו, כמה נשארו בעמוד הסרט שניות בודדות, מה השעות בהן הייתה החשיפה הגדולה ביותר, האם יש עדיפות למובייל או דסקטופ, במידה וזה סרטון גלובלי, אזי מאיזה מדינות נכנסו מספר גדול של משתמשים.

כל הנתונים האלה נותנים כלים רבים למנהלי הידע, כך הם יודעים לנהל ולתעל את העברת המסרים בווידאו בצורה טובה יותר.


על מנת להבין כמה חשובה האנליטיקה והניתוחים, ניתן להבין מהנתון הבא, האומר כי 70% ממשתמשי YouTube רואים סרטונים שלא הם בחרו, אלא נבחרו עבורם.


סרטונים אלה לא נבחרו בצורה אקראית, אלא המערכות של YouTube \Google מנטרות את הרגלי הצפייה של המשתמש, ולפי זה מותאמים לו סרטונים שיגרמו לו להישאר עוד ועוד באפליקציה\אתר.


הצד השני

אך כמו לכל דבר, גם לווידאו ישנם חסרונות. הפקתו לוקחת זמן, ומשאבים, תכנון, תסריט, הקלטה.

אך החיסרון הכי בולט עליו ניתן להצביע הינו החיפוש, כיום לא ניתן לבצע חיפוש לווידאו כמו שעושים לטקסט למשל. האופציה היחידה למצוא סרטון וידאו מסוים זה בהתבסס על תגיות במידה ותויג. ניתן למצוא גם לפי האשטג (#).


כמו כן, בעולם הארגוני החסמים בהפיכת וידאו למדיום שימושי קשורים בדרך כלל בידע ובתרבות הארגונית.


דוגמה לשימוש וניהול ידע בווידאו


ישנן מספר דוגמאות הנוגעות לשילוב הווידאו בעולם הפנים ארגוני.

וידאו בעולם הפנים ארגוני יכול לבוא כסרטון הדגמה\הדרכה על מערכת חדשה שנכנסה לשימוש בחברה, כגון מערכת לתיוג \ ניהול מסמכים.


וידאו של הכרת תודה, או הענקת פרס לאחר תחרות פנים ארגונית.

למשל, עובד מצטיין שנוכח בסרטון וידאו בו הוא מקבל את התעודה, והוא מביע תודה על הבחירה בו.

סרטון כזה גם מעודד עובדים אחרים על מנת שהם יופיע כמצטיינים בעתיד.

לסיכום,

נוכחנו לדעת כי כבר בימינו, לווידאו יש תפקיד חשוב בעולם הארגוני.

יחד-עם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה והשינויים שהווידאו עובר. הצפי הוא כי הווידאו ימשיך להתפרס על-פני העולם הארגוני והפנים ארגוני, ייתן מענה ופתרונות למגוון נושאים ויצריך שינוי בתרבות הארגונית.

אז בפעם הבאה שאתם רואים סרטון וידאו של 15 שניות, חישבו על הדרך שנעשתה מאחורי הקלעים על- מנת שהוא ייצא לאוויר העולם.


 

רוצה ללמוד עוד על דיגיטל ומדיה חברתית?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page