מוצרים רבים מכריזים על עצמם כמוצרים לניהול ידע. חלקם מוכרים ונמצאים בשימוש תדיר בענף בארץ, אך הפעם נרצה לבצע היכרות קצרה עם כלים שחלקם פחות מוכרים בתחום בישראל.
וAtlassian - הנה תוכנה ארגונית בינלאומית המפתחת מוצרים לפיתוח תוכנה, ניהול פרויקטים וכמובן – ניהול ידע, ומוכרת את מוצריה באופן מקוון דרך אתר האינטרנט שלה.
וAttivio - הינה חברה המספקת כלים לניתוח נתונים באמצעות מנוע אינטיליגנציה אקטיבית המספק פלטפורמת תוכנה המציעה חיפוש ארגוני, בינה עסקית, אחסנת נתונים, אוטומציה של תהליכים וניתוח עסקי ומשלב בתוכו תוכן מובנה ולא מובנה באינדקס בודד כך שניתן יהיה לחפש אותו, לנתח אותו ולפרש אותו בקלות.
וBloomfire – הנה חברה היוצרת יישומי תוכנה מבוססי אינטרנט שמטרתם להגביר את שיתוף הידע והתובנות הוירטואליים בארגון. התוכנה מאפשרת למשתמשים ליצור קהילות צוות בהן ניתן לפרסם שאלות ותשובות, להוסיף או ליצור תוכן חדש ולחפש או לדפדף בתוכן קיים, ומטרתה להגדיל את הנגישות למידע בתוך חברה כך שלעובדים יהיה את הידע הדרוש להם כדי לעבוד ביעילות. התוכנה תומכת ב 53 סוגי קבצים וניתן להעלות תוכן בצורה של קטעי וידאו, קבצי שמע, תמונות, סיפוני שקופיות או מסמכי טקסט. התוכנה כוללת גם יכולות שעתוק וידאו ואודיו אוטומטית והופכת את טקסט התמלילים שלה לחיפוש.
וBroad Vision - היא ספקית תוכנה בינלאומית של יישומי אינטרנט בשירות עצמי עבור תוכנות חברתיות ארגוניות, סחר אלקטרוני, פורטלים ארגוניים וניהול קשרי לקוחות. אחד מכליה הבולטים של החברה הנו QuickSilver המאפשר לעסקים ליצור ולפרסם מסמכים ארוכים ומורכבים בשפות ופורמטים שונים.
וCoveo – הנה פלטפורמה של טכנולוגיית חיפוש והמלצות ארגוניות מודולריות שבאפשרותה להוסיף אינדקס של מידע המאוחסן במאגרים מגוונים, להשתמש בלמידת מכונה כדי להפוך את התוכן לנגיש וניתן לאיתור באמצעות ממשקים מונעי חיפוש.
וEmpolis Information Management GmbH – הנה ספקית של תוכנה חכמה לניהול מידע (שילוב של ניהול תוכן, ניהול ידע וניהול שירות). ניהול מידע חכם מייצג יצירה, ניהול, ניתוח ועיבוד מושכל של כל המידע הרלוונטי לארגון ללא תלות בתכונות כמו מפיק, מקור, פורמט, יישום, משתמש, מיקום או מכשיר ובכך מאפשרת למשתמשים בה לקבל מידע אמין, מדויק ורלוונטי.
וEnterprise Knowledge – הנה חברה המספרת שירותי ייעוץ בתחומי ניהול ידע ומידע, פיתוח תוכנה וניהול פרויקטים. אחד העקרונות המנחים של החברה הוא להבטיח שיהיו ברשות הארגון הידע והמשאבים שישרתו אותו ברמה הגבוהה ביותר האפשרית.
וFresh desk – חברה המספקת פתרונות לניהול ארגון. בין התכונות שהיא מציעה:
מערכת קריות שירות הכוללת תכונות של דוא"ל, טלפון, צ'אט ומדיה חברתית בתוך כלי אחד
אוטומציה של זרימת עבודה לתהליכים קבועים או חוזרים על עצמם בכדי לחסוך במשאבים אנושיים לביצוע ידני של פעולות אלה
מאגר ידע רחב, חיפוש פנימי, פורומים קהילתיים ובוט תמיכה המאפשרים לחברי הארגון להתמצא ביתר קלות.
בניית דוחות מותאמים אישית כולל ניהול תובנות והפקת לקחים. יתרון נוסף של החברה הוא שהיא מאפשרת תקופת ניסיון חינמית לבחינה והתרשמות משירותיה ומוצריה.
וSafe harbor – הנה חברה המספקת שירותי ניהול בסיס ידע ומתמחה בסיוע לארגונים בסידור וניהול בסיסי ידע ותכני תמיכה. הם עושים זאת על ידי בחינה ועדכון של מאגרי הידע באופן רציף, סימון אי דיוקים בתוכן והעברה מיידית של תוכן "חשוד" לצוות התמיכה לטיפול. בנוסף, ישנו תיעוד של תוכן כגון שאלות ותשובות, בעיות ופתרונות לשימוש עתידי.
וZendesk - מערכת CRM פשוטה למעקב, תיעדוף וניהול פתרונות תמיכה. בין מוצריה ישנם מערכת לניהול קריאות תמיכה, מדריך לשימוש עצמי חכם מבוסס ידע, צ'אט מיידי ושירות הודעות, תוכנה לניהול שיחות, כלי דוחות וניתוח, פורום קהילתי ועוד.
וSABIO GmbH – הנה חברה המספקת שירותי ניהול ידע יתרון נוסף של החברה הוא שהיא מאפשרת תקופת ניסיון חינמית לבחינה והתרשמות משירותיה ומוצריה. החברה מציעה מנוע חיפוש המצויד באלגוריתמים חכמים שלומדים בכל אינטראקציה של משתמשים ומשפרים את החיפוש באופן מתמיד, הצגת תוצאות החיפוש בצורה דינמית המבוססת על חשיפה ורלוונטיות, פופולריות ותגיות, אפשרות לשימוש במסננים ונספים בכדי לבצע חיפוש ספציפי ומותאם אישית, חיפוש לפי סוג התוכן ועוד.
המטרה של כלים אלה ונוספים היא לספק לארגונים ומשתמשים ניהול אפקטיבי של הידע בארגון, כל אחד בדרכו שלו ועם התמחויות מעט שונות המאפשרות לכל ארגון לבחור את הכלי המתאים ביותר לצרכיו.
מקורות: https://www.atlassian.com/ https://www.attivio.com/ https://bloomfire.com/ https://broadvision.com/ https://www.coveo.com/en https://www.empolis.com/ https://enterprise-knowledge.com/ https://freshdesk.com/ http://safeharbor.com/ https://www.zendesk.co.uk/ https://www.getsabio.com/ https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page
Kommentare