זה לא סוד שלא מעט פרוייקטים לניהול ידע בעולם הפכו לפילים לבנים. להלן רשימה של מספר עצות איך להימנע משגיאות ומוקשים נפוצים. ראו הוזהרתם!
ארגונים רבים מתפתים להקים יישום ראשוני של ניהול מומחים. דווקא נושא זה שנראה תמים כל כך טומן בחובו קשיים רבים. איך לגרום לאנשים לעשות שימוש בידע? איך לוודא שהוא מתעדכן כל העת? בחרו נושא אחר.
הנמיכו ציפיות. אל תלכו לכל עובד בארגון ותסבירו לו שבאתם לשפר את ניהול הידע בארגון. הוא לא יבין מה אתם רוצים, זה יגזול זמן והציפיות יהיו בשמים. מותר לדבר על שיפור תהליכים. זה פשוט, מובן ויכול להתחיל בקטן. (מובן שהמנהלים / מתעניינים כן בתמונה).
היו קשובים. אמנות ניהול הידע דורשת הרבה גמישות והקשבה בין השורות לצרכים האמיתיים. נסו ותבינו.
ניהול ידע כולל היבטים של תרבות, תהליכים ומחשוב. אל תתקפו את הנושא מהיבט אחד בלבד; שלבו מאמצים. אם אתם לא חזקים דייכם בכל הרבדים (ומי כן?) מצאו לכם שותפים בארגון. ההתמקדות ברובד התרבותי בלבד אפיינה את הדור הראשון; במחשוב- את הדור השני. עכשיו מתחילים להבין שחייבים לשלב. צרפו והצטרפו.
コメント