ב-2023 התקיים שבוע ניהול הידע העולמי הראשון מבית KMGN בהובלת ד״ר מוריה לוי. שבוע ניהול הידע הוא דוגמה לאירוע שמאפשר לארגונים להתמקד במגוון פעילויות ניהול ידע ובהן גם בפעילויות קלילות יותר כדוגמת פעילויות משחוק.
כולם כבר יודעים שניהול ידע ומשחוק הם חברים טובים.
בכתבה משחוק... הרבה יותר ממה שחשבתם, כתבנו על התועלות הרבות שלו לארגון ואיך ומתי כדאי לשלב אותו. עם משחוק קל יותר להגביר את שיתוף הידע, לחזק את תחושת המחוברות של העובדים לפעילויות (engagement), להטמיע פתרונות ניהול ידע חדשים ועוד ועוד...
ואכן את שבוע ניהול הידע הראשון בחרנו ב-ROM לציין עם אחד הלקוחות שלנו באמצעות משחוק. יצאנו לדרך עם מטרה מוגדרת: לחזק את הקשר בין ניהול ידע לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
לשם כך יצרנו 3 משחקונים שבמרכזם טכנולוגיות שרצינו לעודד ולחשוף שימושים נוספים שלהם בארגון: MIRO, ChatGpt ופונקציות Visualization ב – Excel.
בכתבה זה באמת משחק – איך מכניסים משחוק לארגון בצ'יק צ'אק, סקרנו את גלגוליו של חדר בריחה שיצרנו בהזדמנות אחרת ואת התובנה אליה הגענו, שאת פתרונות המשחוק חייבים להתאים למשאבים שברשותנו. כמו כן ראינו איך בעזרת יצירתיות וגמישות גם משחקים קטנים יכולים לייצר חוויות גדולות.
את כל התובנות האלו לקחנו בחשבון בתכנון המשחקונים עבור שבוע ניהול הידע העולמי.
מאחר שקהל היעד שלנו כלל את כל עובדי החברה, היה חשוב שהמשחקים יהיו קצרים וקלילים - אתנחתא חביבה בין מטלות שוטפות. החלטנו שמשך כל משחק לא יעלה על 10 דקות; "משחוק ברגע" - כי לפעמים עדיף להיות קטן וממזרי😊.
כחלק מרעיון הקלילות, כל משחק עמד בפני עצמו, עם זוכים ופרסים, אך לכלל המשחקים הייתה שפה משחקית ועיצובית אחידה. המשחקים, שהתפרשו על פני שבוע, יצרו חוויה של שלם שגדול מסך חלקיו.
כמובן ששבוע ניהול הידע הוא רק הזדמנות אחת למשחוק. כדאי וניתן לחשוב היכן משחוק בכלל, ומשחקונים בפרט יכולים לסייע לנו לקדם מטרות בפרויקט ניהול הידע בארגון שלנו.
להלן כמה טיפים נוספים איך לייצר אירוע כזה של משחוק "ברגע", שיש מאחוריו מחשבה ותכנון:
אחת, שתיים, שלוש...צרו 3 משחקונים. 3 הוא מספר חזק: לא יותר מדי כדי להתחיל לייגע, אבל מספיק כדי ליצור תחושה של עושר ומגוון.
משחוק הוא אמצעי בארגון ולא מטרה בפני עצמה - כמו שאין טעם לעשות פורטל יפהפה שאף אחד לא יבקר בו, גם פתרון "משחוק ברגע" צריך לשרת את מטרות הארגון. אם ניצור פתרון משחוק יפה ומושקע, אבל לא נגיש ומתאים לארגון אז מה עשינו פה בעצם? לכן כדאי שהמשחק יקשר למטרה של ניהול ידע: למשל להוביל לפורטל היפהפה שאתם רוצים שהמשתמשים יכירו יותר טוב...
חרוזים חרוזים (אבל לא להגזים) - מכירים את זה שנתקעת לנו בראש שורה מפרסומת ופשוט אי אפשר להיפטר ממנה? זה הכוח של חרוזים, הם פשוט יותר זכירים. נסו לשלב אותם במקומות בולטים: בכותרת המשחק, בפאנץ' הסיום, או בנקודה משמעותית אחרת במהלך המשחק. אבל לא להגזים. השפה צריכה להתאים לאופי המשחק, ובואו, בכל זאת זה לא מחזה של שייקספיר...
אינפוגרפיקה לא יכולה להזיק - נסו לחשוב כל הזמן איך להיות ויזואליים: השקיעו בטיזר חמוד או בעיצוב מדליק של החידות, ותחשבו איך להציג את הפתרון. אם אפשר להגניב פנימה איזה גרף נחמד אז למה לא בעצם?
אז לרגל שבוע ניהול הידע השנתי, או עבור אירוע אחר מיוחד שאתם מתכוננים לו בארגון, כדאי כבר להתחיל לחשוב מה יהיה ה"משחוק ברגע" שלכם?
Komentar