top of page
תמונת הסופר/תדודי רוזנטל

עוצמה אנושית

עודכן: לפני יום 1


איש מטפס על הר

נכתב בשיתוף עם נעמה ברקוביץ׳ ונורית סטון


שורה התחתונה כולנו אנשים. לכולנו יש ימים טובים יותר וטובים פחות. כיועצים יוצא לנו לפגוש את ‏הלקוחות גם בימים פחות טובים שלנו ושלהם כאחד. ‏

‏ לפני מספר שבועות הגענו לפגישה משמעותית עם אחת מהלקוחות שלנו בה היה צורך לקבל החלטות על ‏המשך הפעילות. עשינו את שיעורי הבית שלנו, הגענו עם רשימת נושאים עליהם רצינו לדון עם הלקוחה ‏וידענו שאנחנו חייבים לצאת עם תשובות לגביהם. מיד כשנכנסו לחדר ראינו שהלקוחה "לא איתנו". לאור ‏הקושי בהתנעת הפגישה, הצענו שאולי ניקח הפסקה קלה לטובת שתייה חמה. כמו שקורה פעמים רבות, ‏בדרך לאותה שתייה חמה, התפתחה שיחה בלתי פורמאלית בה התברר שאותה לקוחה עברה באותם ‏ימים משבר משפחתי, מה שהקשה עליה להתרכז בפן המקצועי.‏


‏ מקרה אחר בו נתקלנו ממש השבוע היה בארגון בו מבוצעת פעילות של תיעוד תהליכי עבודה מרכזיים. ‏חברות הצוות, שיתפו את אחד מכותבי מאמר זה בכך שהן חשות כי ישנו תהליך של דחיקת עובדים ותיקים ‏החוצה והביעו את חששן שתיעוד הידע שלהן רק יקל על הארגון לעשות זאת. בעקבות כך התפתחה שיחה ‏על ערעור הביטחון שלהן בעבודה וערעור היחסים עם המנהל החדש.‏


‏ מקרים אלו מדגימים היטב את הדילמה בה אנו שרויים לא אחת, בין הצורך לקדם נושאים מקצועיים לבין ‏הצורך להוות אוזן קשבת עבור הלקוחות שלנו ולהתחבר לצרכים שלהם הן כעובדים והן כאנשים. למעשה, ‏אין כאן דילמה, לפחות לא מבחינתנו. עצם העובדה שאנו יועצים, מזמינה את הלקוחות להיפתח בפנינו. ‏מיקומנו כיועצים חיצוניים לחברה, העובדה שאנחנו מכירים את הסביבה המקצועית של הלקוח ואת ‏הנפשות הפועלות בה אך יחד עם זאת לא חלק מסביבה זו, גורמת ללקוחות להרגיש נוח לשתף אותנו ‏בלחצים, דאגות ומתחים הקשורים לסביבת העבודה כמו גם לחייהם האישיים. עבודתנו עם הלקוחות ‏נפרסת בדרך כלל על פני תקופה ארוכה, בה אנו רואים סוג של מסע משותף. וכמו בכל מסע, יש קטעי דרך ‏קלים יותר וקלים פחות, אבל תמיד אנו רואים ומכוונים למטרה המשותפת שלנו ברמה האישית ‏והמקצועית כאחד. ‏


כמו לקוחותינו, גם אנו לעיתים מגיעים ביום בו למשל אנו לא חשים בטוב, או דעתנו מוסחת, ונעים לנו ‏לשמוע מהלקוח התייחסות אנושית. הפגנת חולשה אינה הופכת אותנו או את לקוחותינו לחלשים, רק ‏ליותר אנושיים. להיפך. אם הנ"ל במידה, ומלווה בהתנהלויות אחרות, הלה מלמד לא על חולשה אלא ‏דווקא על עוצמה אנושית.‏


אחד הערכים החשובים שחרטנו על דגלינו הוא לפיכך ערך העוצמה האנושית. אנו מאמינים שההצלחה של ‏חברתנו טמונה לא רק במקצועיות שלנו כיועצים אלא גם באנושיות שלנו. אמונה זו באה לידי ביטוי גם ‏בהתנהלותנו האישית מול לקוחותינו וגם בדגש המושם בחברה על ההעצמה והפיתוח האישי והאנושי של ‏כל אחד ואחד מאיתנו. כחלק מאמונה זו אנו נוהגים לקיים בכל חודש מפגשי העשרה. מפגשים אלו נוגעים ‏הן לפן המקצועי בו אנו מפתחים מתודולוגיות שונות, מנתחים תיאורי מקרה ועוד, אך לא פחות חשוב מכך ‏בפיתוח מיומנויות אישיות כגון הקשבה, אמפטיה, טיפול בהתנגדויות ועוד. לאחרונה עברנו בהקשר זה ‏סדנא שהוקדשה לחשיבות הפרגון, הן בתוך הארגון אחד לשני והן מחוץ לארגון מול השותפים לדרך. ‏ההעצמה והפיתוח האישי באים לידי ביטוי גם במאמץ המושם בחברה לזהות בקרב כל אחד מאתנו את ‏התחומים המעניינים אותנו, לחזק אותם ולאפשר לנו לפתח אותם כראות עינינו. בסופו של דבר האמונה ‏שלנו היא כי הכל חלק ממכלול אחד סינרגטי: ההרגשה שלנו כעובדים בחברה והרגשתנו הטובה עם ‏עצמנו כבני אדם מחלחלים ומשפיעים גם על יחסינו עם הלקוחות והינם משמעותיים להצלחת הפרויקט. ‏


 

רוצה ללמוד עוד על קידום ניהול הידע בארגון?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page