נכתב בשיתוף עם טלי הלמן-מור ונגה צ׳פמן
משפט עתיק יומין מציע כי לא פחות מן התוצאה, חשובה הדרך. אנו ברום, מאמינים שלא פחות מן הדרך חשוב כיצד צועדים בה. שותפות לדרך, כפי שאנו רואים אותה, היא ללכת יד ביד, בשיתוף ונתינה הדדית על מנת להגיע להעצמה ומימוש.
אנו רואים את השותפות כשלושה מעגלים המוכלים אחד בתוך השני ושזורים זה בזה כמו מעגלים המתרחבים במים: שותפות פנים ארגונית, בינינו לבין עצמנו כמעגל ראשון, שותפות בינינו לבין לקוחותינו כמעגל שני ושותפות עם הקהילה לקידום ניהול הידע והבינה העסקית בישראל, כמעגל שלישי.
שותפות בתוך רום – שותפות דרך שיתוף
המעגל הראשון והפנימי הינו שותפות בתוך רום.
אנו, העובדים ברום פועלים מתוך מטרה משותפת להשיג את יעדי הארגון בו אנו עובדים. מאחר ואנו מגיעים מדיסציפלינות שונות ומאחר ואנו עובדים בארגון שעל דגלו חרוטות המילים "ניהול ידע" זה אך מתבקש שהשותפות והחתירה לעמידה ביעדים העסקיים של רום תבוא לידי ביטוי בצורה של שיתוף.
כיצד אנו משתפים ברום ?
ישנן מספר דרכים באמצעותן אנו עושים זאת, להלן מספר דוגמאות:
פעמיים בחודש אנו נפגשים במשרדי החברה ומקיימים מפגשים הכוללים הרצאות העשרה בנושאים שונים בעולם ניהול הידע או בעולמות משיקים, מחזקים את מיומנויות הייעוץ שלנו, Case Studies אשר במסגרתם אנו מעלים לדיון שאלות, התלבטויות, טיפים, מציגים תוצרים וכן הלאה.
בתוך רום אנו מפיצים Newsletter שמטרתו לשטף איש את עמיתיו בפרויקטים השונים, התקדמויות, תוצרים מעניינים, לקחים ותובנות, על מנת שנוכל להעשיר איש את רעהו.
אנו מקיימים צוותי חשיבה ממוקדים לצורך פיתוח מתודולוגיות חדשות או התמודדות עם אתגרים שמציבה לנו עבודתינו כיועצים לניהול ידע, צוות מצומצם עובד לאורך רבעון וכאשר מגיע לתואות, הדברים מועלים ונידונים במליאת רום, להשלמת התהליך. אלו רק חלק מהכלים בהם אנו נוקטים במטרה ליצור שיח משותף, לייצר למידה ובסופו של יום, להיות יועצים טובים יותר ללקוחותינו.
שותפות מול לקוחות
נהוג לומר כי שותפות היא היחס המתקיים בין קבוצת בני אדם המנסים להשיג יחד את אותה המטרה. כשאנו ברום מדברים על שותפות עם לקוחותינו, אנו מתכוונים כי מטרתם של הארגונים היא גם המטרה שלנו. היות ואנו מאמינים כי ניהול ידע הוא לא רק "פרויקט" אלא דרך חיים, הרי והגעה לפתרון ניהול ידע המתאים ביותר לצרכיו של הארגון ומאפשר לו להתנהל בצורה אפקטיבית היא הישג משותף לנו ולארגון המטמיע.
על מנת לפרוט את הערך למעשים אנו מקיימים את הפעילויות הבאות:
סדרת מפגשי למידה ושיתוף ידע. שנת העשור לפעילותה של רום היא יום חג משותף לנו וללקוחותינו! היות וכך, ובנוסף על פעילותינו השוטפת בקורס ניהול הידע "לדעת יותר", אנו מתכננים סדרת מפגשים מקצועיים בתחום ניהול הידע אשר יונחו ע"י ידי מנהלות החברה. המפגשים, אינם כרוכים בעלות כספית, ובמהלכם ידונו במשותף על ידי יועצים ולקוחות נושאים כגון "טיפוח מובילי ידע", "שימור ידע פורשים", "בין BI ו-"KM, "מנהלות מידע וידע- אתגרים במימוש" ועוד.
פרסום כתבות שנכתבו על ידי לקוחותינו בעיתון 2Know . אחת לתקופה אנו נותנים מקום בעיתון לראיון עם מנהל ידע המשתף בחוויותיו, תובנותיו וטיפים מקצועיים שבאמתחתו. כמו כן, אנו מעודדים את לקוחותינו לשתף באמצעות העיתון את עמיתיהם בידע מקצועי שצברו. באופן זה, אודליה לוי, מנהלת הידע במחלקה לעליה של הסוכנות היהודית שיתפה את כולנו במאמר יצירתי הסוקר דימויים שונים לתפקידו של מנהל הידע וזוהי רק דוגמא מיני דוגמאות רבות של לקוחות אשר תרמו מניסיונם כאורחים כותבים.
זרוע מתווכת בין גופים וארגונים מנהלי ידע: ברום יש לנו מסורת עשירה של ארגון מפגשים וביקורים של לקוחות אצל לקוחות אחרים במטרה ללמוד זה מניסיונו של זה, להכיר יישומים שונים של מתודולוגיות ניהול ידע, לחוות ביחד, לדבר, לשתף בהצלחות ולהתייעץ לגבי אתגרים. בארגון. כך, באמצעות העמדת הפלטפורמה הטכנולוגית של עיתון 2KNOW, אנו מעודדים את לקוחותינו לחלוק ולשתף ביניהם ידע מקצועי חוצה ארגוני שאינו זמין עבורם ביום יום.
שותפות עם הקהילה לקידום ניהול הידע והבינה העסקית בישראל:
כאשר אנו מקימים קהילות ידע אצל לקוחות אנו ממליצים, בד"כ על יצירת קהילת ניהול ידע בשני מישורים: וירטואלית ופרונטלית, מתוך ההבנה כי שיתוף ויצירת תרבות משתפת מתהווה מתוך השילוב של שני אספקטים אלו. כך גם המסע שלנו לקדם שותפות עם הקהילה מתבסס על שני פנים אלו:
בפן הוירטואלי אנו מקפידים לשתף בידע, בספרות מקצועית, בטיפים ותובנות מתוך עבודתינו היומיומית ע"י ירחונים מקצועיים בתחום ניהול הידע והבינה העיסקית המופצים אל הקהילה בעזרת מייל. אתר מרשים ועדכני הכולל את מאגר ניהול הידע הגדול בארץ ותרומה של מאות מושגים בתחום ניהול הידע למאגר ה- WIKI-IT הם רק חלק מהמסע הוירטואלי שלנו לעבר שיתוף הקהילה העסקית בארץ בידע הרב שאנו אוגרים ומפתחים בתחום ניהול הידע והבינה העסקית.
אך כמו בקהילות ידע פנים ארגוניות, אנו רואים במפגשים הפרונטאליים חלק בלתי נפרד מהשותפות לדרך: הובלת כנס שנתי לניהול ידע חינמי הגדול בארץ מאפשר לשתף ולשמוע על עשייה בתחום ניהול הידע בארגונים שונים, לנתח הצגות מקרה ולהציג חידושים מהתחום לקהל הרחב.
מועדון ה- KMI ,(אנשים ומחשבים) המובל זה השנה הרביעית ע"י מוריה לוי ומאפשר שיתוף וחשיבה משותפת של כל החפצים ביקרו של ניהול הידע.
רום רואה גם חשיבות רבה בשותפות עם העולם האקדמי בארץ ומקדמת שיח אקדמי בתחום ניהול הידע ע"י לקיחת חלק בפורומים וכנסים, כתיבת מאמרים, ושיתןף פרקטיקנים בפרוקטים.
אך שותפות אינה בנויה רק על נתינה והעשרת קהילת ניהול הידע והבינה העסקית. הצד השני של המטבע הוא להיות קשובים לצרכים ולרצונות של הקהילה העסקית, להטות אוזן לרחשי הלב ולרוחות המנשבות ולהתאים את הפעילות אליהם.
כך יד ביד, תוך נתינה והקשבה, אנו מאמינים שנוצרת דיאדה בין רום והקהילה הרחבה המאפשרת פיריון הדדי.
מתוך ההבנה ששלושת הפנים של השותפות יוצרת שלם, אנו חורטים על דגלנו את השותפות כערך, אך גם משתדלים בעבודה היומיומית להעשיר אחרים ולהתעשר על ידם.
Comments