top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר מוריה לוי

שיטות עבודה מומלצות בניהול ידע

עודכן: לפני 3 ימים

לרגל המהדורה ה-300 של הירחון שלנו, אנו שמחים לשתף את שיטות העבודה המומלצות בניהול ידע שתרמה לנו קהילת ניהול הידע:


נורה בתוך ספר פתוח

תוכניות ניהול ידע: אסטרטגיה ומשילות

  1. זכרו את ה"למה": מטרת ניהול הידע בארגונים היא לשפר את התוצאות העסקיות על ידי מקסום ערך נכסי הידע של הארגון. אלי מירון Ph.D. - אוניברסיטת בן גוריון - ישראל.

  2. חשיבות ניהול הידע: בנג'מין פרנקלין אמר, "אם אדם מרוקן את ארנקו לתוך ראשו, אף אחד לא יוכל לקחת זאת ממנו. השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הטובה ביותר. דייב הארי, "The Process Whisperer״ טנסי, ארה"ב.

  3. שנים עשר צעדים להצלחה בניהול ידע:

    1. למדו על התחום

    2. זהו 3 מטרות

    3. השיגו מחויבות ממנהיגים

    4. ענו על 9 שאלות בנושאי אנשים/תהליכים/כלים

    5. נסחו את החזון שלכם

    6. הגדירו אסטרטגיה

    7. הגדירו מקרי שימוש משכנעים

    8. הגדירו משילות לתוכנית

    9. פרטו את אופני זרימת הידע

    10. בחרו רכיבי ניהול ידע

    11. יישמו, שפרו וחזרו על התהליך

    12. שתפו, בקשו משוב, העבירו הלאה

    סטן גארפילד - Lucidea, מישיגן, ארצות הברית

  4. מינוף פרספקטיבות חדשות: שקול להביא מישהו צעיר מאוד אך בקיא בשני ההיבטים הטכניים ובעל הבנה טובה של תוכן, מתודולוגיה וכן הלאה. תן להם להעריך דברים ולחלוק את דעותיהם. בעולם המהיר של היום, שבו הטכנולוגיה מתפתחת במהירות, והזדמנויות למידה נמצאות בכל מקום, אני מקבל רעיונות רבים מצעירים – הן בפלטפורמות והן בדרכי חשיבה חדשות. ליאור איסלר- מצמיחים, ישראל.

  5. מאמץ ותמיכה: ג'יימס קליר, אחד מהיזמים הבולטים, אמר "כדי שמישהו ישיג משהו בחיים, הוא זקוק לשני דברים. מאמץ ותמיכה."

    1. מאמץ הוא התהליך עצמו של ניהול ידע. זה גם קשור לסדרת הפעולות הננקטות כדי לנסח ניהול ידע, לפתח מסמכי תהליך, להגדיר תפקידים ואחריות וכל הפעולות הנדרשות כדי ליצור יוזמה מוצלחת על ידי צוות ניהול הידע.

    2. תמיכה היא ההכוונה והגיבוי שעלינו לקבל מבעלי עניין שונים עבור כל יוזמה. לכן, הצלחתה של יוזמת ניהול ידע נקבעת גם על ידי סוג התמיכה הניתנת על ידי בעלי העניין.

    לא לכל בעלי העניין יש אותו עניין, שכן ישנם סוגים שונים של בעלי עניין לכל יוזמה. עלינו לנקוט פעולות מגוונות אך מתוכננות בקפידה כדי לנהל את בעלי העניין הללו. ניהול יעיל של בעלי עניין יבטיח תיאום חלק והשלמה יעילה של יוזמות ניהול ידע. קרטיקיאן פלניסמי - ASML, הולנד.

    'Stakeholder Management'​ - Keys to KM Success

  6. עקבו אחר חוכמת ההמונים שעבורו אתם מנהלים ידע: לאחרונה היה לי רעיון ליצור "מרחב דיגיטלי ל-100 הימים הראשונים" עבור עובדים חדשים בארגון שלי. לפני שפיתחתי זאת, הייתי בטוח ש-100 ימים הוא פרק הזמן האידיאלי. אבל כדי לבחון את ההנחה שלי, ערכתי סדנת חשיבה עיצובית שבה ביקשתי ממצטרפים חדשים ליצור ״יום בחיי״ על יום טיפוסי ב-100 הימים הראשונים שלהם, ואז איך יום טיפוסי עשוי להיראות בעתיד אם מרחב שיתוף הידע השיתופי הזה לעובדים חדשים היה קיים. העובדים החדשים התלהבו מהרעיון, אבל התובנה הגדולה ביותר שגילינו הייתה שהעובדים החדשים לא רצו "מרחב ל-100 הימים הראשונים", הם רצו "מרחב לשנה הראשונה"!! יש הבדל די גדול, נכון? אז הטיפ העיקרי הוא, אם אתם רוצים להבטיח את הצלחת פעילויות ויוזמות ניהול הידע שלכם, ודאו שאתם מחפשים ומשלבים את חוכמת ההמון לפני שאתם משקיעים יותר מדי זמן ומאמץ בביצוע הרעיונות שלכם. מאירד מק'קיון, Board Bia - אירלנד, ורובן פאקירי - KMI, בריטניה.

  7. יוזמות ניהול ידע אפקטיביות: כדי שניהול הידע יהיה אפקטיבי, חפשו את 'האתגר שמונע מההנהלה לישון בלילה' ואז מקדו את מאמצי/אסטרטגיית ניהול הידע בפתרונו. זה יכול להיות אפילו בעיות עסקיות מורכבות כמו שיפור שולי רווח או תזרימי מזומנים - ניהול הידע חייב לעבוד על זה. רודולף דסוזה, InKnoWin Consulting - הודו.

  8. שמרו על פשטות: אם אתם רוצים לעודד את הצוות שלכם להבין מהו ניהול ידע, הסבירו/הגדירו אותו בהקשר של עבודתם היומיומית, כי ניהול ידע הוא רב-תחומי. הסירו את ההגדרות המופשטות, והפכו אותו למשהו שהם כבר עושים, אבל יכול להיעשות טוב יותר. סילביה מטובו - ארגון התמיכה באיידס (TASO) אוגנדה.

  9. הכרה בניהול ידע: הכרה היא הצורה הטובה ביותר של תגמול (בהקשר של ניהול ידע). רודולף דסוזה, InKnoWin Consulting- הודו.

  10. חסות: לפני ביצוע שינויים כלשהם בתהליכי ניהול ידע ומידע, זהו עובד בכיר, או לפחות אדם בעל השפעה בארגון, שמאמין בתהליך ותומך בכם. הגיבוי של מנהלים כאלה יקל על קידום היוזמה, ותמיכתם תעזור לפתוח דלתות אפילו במחלקות שאינן קשורות אליהם ישירות. כאשר מנהלים כאלה מתייחסים למשימה כ"שליחות אישית" שלהם, הם יהיו מחויבים באופן מלא לפרויקט ובוודאי יעבדו איתכם להצלחה. לירון דורפמן - ROM Global, ישראל.

  11. חזון ואסטרטגיה של ניהול ידע: יישרו קו עם בעלי העניין המרכזיים של תוכנית ניהול הידע באמצעות תרגיל חזון שבו הם מתכנסים סביב ההשפעה ארוכת הטווח שהם רוצים לראות מניהול הידע. זה עוזר בניסוח האסטרטגיה השנתית, המדדים המרכזיים ובעיקר בהשגת המחויבות שלהם. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  12. יישום חשיבה עיצובית: חשיבה עיצובית בניהול ידע כוללת את הבנת הצרכים וההתנהגויות של משתמשי הידע באמצעות אמפתיה ואבטיפוס איטרטיבי. על ידי התמקדות בפתרונות ממוקדי משתמש, ארגונים יכולים ליצור מערכות ותהליכי ניהול ידע שהם אינטואיטיביים, מעוררי מעורבות ומותאמים לאתגרים ולתהליכי העבודה הספציפיים של הצוותים שלהם, מה שמוביל בסופו של דבר לשיתוף ידע וחדשנות יעילים יותר. פיתחתי, יחד עם כמה חוקרים ועמיתים לעבודה, כלים כמו קנבס למיפוי ידע וקידום השימוש בנתונים בקבלת החלטות. לאריזה ת'ורלר - RNP, ברזיל.

  13. משילות: הקימו מספר רמות של משילות לתוכנית ניהול הידע - בעלי עניין מרכזיים בדרג העליון, בעלי עניין ברמת הביניים, ומובילי ידע ברמת הצוות. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  14. אנשים: זהו מובילי ידע/שגרירי ידע בכל צוות כדי לקדם את יוזמות ניהול הידע בתוך הצוות. הם יעילים יותר אם הם נבחרים על בסיס התנהגויות הידע הטבעיות שלהם ולא על בסיס היררכיה. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  15. גורמים מאפשרים: אני מאמין שלאנשים יש את התשובות, אך ייתכן שאין להם את המוטיבציה או את היכולת לבטא/לשתף את הידע שלהם. ספקו להם את הערוץ/הפלטפורמה/הפורום המתאים שיאפשר להם להביא לידי ביטוי את התשובות/הידע. נדרשת ענווה כדי להבין שידע יכול להימצא בכל מקום - בוודאי בצמרת, אך גם בתחתית. רודולף דסוזה, InKnoWin Consulting - הודו.

  16. גורמי מפתח להצלחה בתוכניות ניהול ידע: ביישום תוכנית ניהול ידע ב Framatome גורמי המפתח להצלחה היו:

    1. השגת חסות ברמה העליונה

    2. ביצוע מחקר מקדים על נקודות הכאב המרכזיות בנוגע לשיתוף וצבירת ידע

    3. הקמת צוות התחלתי של שניים: מומחה אחד בניהול ידע ומנהל מוכר אחד המכיר היטב את תרבות החברה

    4. הצגת תוכנית ניהול הידע ל-100 המנהלים הבכירים לקבלת הערות ואישור

    5. משיכת תשומת הלב הראשונית של העובדים באמצעות פרויקט ניהול ידע מצליח ממוקד טכנולוגיה: מנוע החיפוש

    6. הקמת קהילת ניהול ידע המתפרסת על פני הארגון

    7. בנייה הדרגתית של צוות ניהול ידע מרכזי

    הנקודה הקריטית ביותר הייתה - ועדיין היא - המדדים: ניסיון להתרחק מהמושג של ROI -החזר על השקעה, ולעבור ל ROE-החזר על מעורבות. מרטין רולו דוגאז - Mopsos Consulting, צרפת.

  17. תיעדוף ערך למשתמש: בעת יישום שיטות ופתרונות של ניהול ידע, שאל את עצמך את שאלות המפתח הבאות:

    1. מיהם המשתמשים שלי, ומהם הצרכים והקשיים הספציפיים שלהם?

    2. כיצד פתרון זה או שיטת ניהול הידע מוסיפים ערך עבורם?

    3. האם זה באמת נחוץ למשתמשים, או שזו רק שיטה טובה של ניהול ידע?

    הבנת המשתמשים שלך חיונית לטיפוח שיתוף פעולה על ידי הדגשת הערך שהם יפיקו מכלים אלה ומשיטות העבודה המיטביות. הישאר פתוח וגמיש והיה מוכן לבטל או לשנות כל שיטה או כלי שאינם מועילים באמת למשתמש. מאי רובינשטיין - סימנס, ישראל.

  18. שלבו הנאה וניהול ידע יחד: שיטות עבודה מיטביות ופתרונות בניהול ידע יכולים לעיתים להיתפס כמשעממים או מייגעים. הכניסו קצת כיף על ידי שילוב משחקיות בפעילויות שלכם וחגיגת ניהול הידע בארגון, החל ממשימה כלל-ארגונית ליצירת המילון המושלם, דרך פודקאסטים קצרים ומפגשים אינטראקטיביים לחקירת נושאים, ועד תגים ייחודיים והכרה כלל-ארגונית לתורמים המובילים. חגגו פרויקטים קטנים וגדולים של ניהול ידע עם כל הארגון כדי לקדם תרבות של ניהול ידע בארגון. מאי רובינשטיין - סימנס, ישראל.

  19. הישארו קרובים למשתמשים שלכם: שלבו את מיטב הפרקטיקות והפתרונות בתוך הסביבות והמערכות המוכרות והקיימות של המשתמשים. ודאו כי המידע והידע נגישים בקלות באמצעות ניצול הפלטפורמות שהם כבר משתמשים בהן. אנשים לעתים קרובות מוצפים במערכות ובמידע רב מדי, ולכן יש לשאוף להפחית את המעמסה הזו על ידי ניצול מיטבי של הכלים, המערכות והפלטפורמות שכבר קיימים, גם אם הם לא הפתרון המושלם. מאיה רובינשטיין - סימנס, ישראל.

  20. ידע ממוקד משתמש: התמקדו בידע ממוקד משתמש להפעלת היישומים והשימושיות. לידיה גוה - ווה הופ, סינגפור.

  21. ביקורת שנתית: השוואה לרמת הבגרות של ניהול הידע (רמה 1 התחלתית (אד-הוק) לרמה 5 - ממוטבת (אסטרטגית)) - ביקורת שנתית והערכה של הפרקטיקות של ניהול הידע על מנת לקדם את החברה עם שיפור מתמשך ומדורי. צעדים לקראת רמת בגרות 5 של ממוטבת (אסטרטגית) בה ניהול הידע משולב בכל היבט של קבלת החלטות ותהליכי עבודה. לידיה גוה - ווה הופ, סינגפור.

  22. ניהול כלכלת תשומת הלב של הארגון באמצעות ניהול ידע: ניהול ידע יעיל צריך לאזן בזהירות את כלכלת תשומת הלב הפנימית של הארגון. עובדים מתמודדים לעיתים קרובות עם עומס מידע וריבוי שינויים, ולכן מינימום רעש והסחות דעת הוא קריטי. במקביל, חשוב לעודד תקשורת חוצה גופים ויחידות ולקדם את החדשנות הנובעת ממחקר וממקריות. השגת איזון זה דורשת תקשורת ברורה של עדיפויות ארגוניות כמו גם עיצוב מכוון של סביבת העבודה הדיגיטלית.לוי פייק סלי - HKS, טקסס, ארה"ב.

  23. מדידת הצלחה: כאשר אנו מבצעים פרויקט ניהול ידע, הוא מקבל ביקורות טובות, הוא חושף אנשים חדשים אליו, והוא יוצר תהודה חיובית בארגון שמביאה אלינו בקשות חדשות לפעילויות ניהול ידע. לכן, מדד טוב להצלחת פרויקט ניהול ידע הוא שיש פרויקט אחר שבא אחריו. שגית סלמון-ROM גלובל, ישראל.

  24. שיטות ניהול ידע מועילות בתעשיית הבנייה וההנדסה: 5 כלים וטכניקות ניהול ידע שהועילו מאוד לתעשייה בה הייתי מעורב:

    1. הטמעה: יתרונות - הפצת ידע; בניית תרבות שיתוף ידע; לכידת תובנות חדשות; הבנת חוזקות וחולשות; הבנת סגנונות תקשורת; הבנת סגנונות למידה; סטנדרטיזציה של הפצת ידע; שיפור שמירת ידע; שיתוף כמיטב המנהגים/נורמות,SOPs/הטמעת שיטות ניהול ידע.

    2. סיפור סיפורים: יתרונות - לכידת ידע סמוי; הפצת ידע; שיפור שימור ידע; בניית תרבות שיתוף ידע; נתינת הקשר למידע; עידוד מעורבות והשתתפות; תמיכה בניהול השינוי; הטמעת ערכי הארגון והנורמות; הפצת למידה ופיתוח; שיתוף כמיטב המנהגים/נורמות,SOPs/ קידום חדשנות ויצירתיות.

    3. הדרכה באמצעות וידאו/מרחוק: יתרונות - הפצת ידע; שיפור שמירת ידע; לכידת ידע סמוי; שיתוף כמיטב המנהגים/נורמות.SOPs/ בניית תרבות שיתוף ידע; חוויה אישית של למידה; הפעלת אינטראקציה בזמן אמת; התגברות על מכשולים גיאוגרפיים.

    4. הכשרה ספציפית לתפקיד: יתרונות - הפצת ידע; שיפור שמירת ידע; שיתוף כמיטב המנהגים/נורמות,SOPs/ בניית תרבות שיתוף ידע; חוויה אישית של למידה.

    5. מאגר ידע: יתרונות - הפצת ידע; שיתוף כמיטב המנהגים/נורמות/SOPs; חוויה אישית של למידה.

      ג'סטין קוטר - אירלנד.

  25. תהליך: הטמעת תהליכי ניהול ידע בתהליכים ארגוניים אחרים (כגון בקרת איכות, משאבי אנוש, פעולות וכו') כדי להפוך אותם לחלק מעבודת היומיום. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  26. בניית תרבות: מצא סיבה לתקשר עם הארגון כולו לעיתים קרובות - זה יבטיח שיש מודעות מספקת לניהול הידע. ערוך אירועים משחקיים המעודדים השתתפות בפעילויות ניהול ידע בצורה מהנה. הכיר בתורמים ובמשתמשי הידע המרכזיים בפורומים/ניוזלטרים המתאימים. הדגש את ההשפעה של ניהול הידע בצורה מפורטת באמצעות ניוזלטרים וכדומה. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  27. מיתוג ותקשורת: מכיוון שניהול הידע מתחרה על תשומת לב וזמן מול יוזמות רבות בארגון, חשוב להציג את היוזמות השונות כך שהן ימשכו את המשתמשים הסופיים. מיתוג היוזמות הללו וחיזוק מתמיד של המסרים המרכזיים בדרכים חדשניות יסייעו לבסס את חשיבותן בתודעת המשתמשים הסופיים. וד פראקש - טריאנז, הודו.

  28. הכשרה ופיתוח: למידה מתמשכת: הצע סדנאות והכשרות קבועות על פרקטיקות וכלים של ניהול ידע. ודא שכל העובדים מבינים את החשיבות של ניהול ידע וכיצד הם יכולים לתרום בצורה יעילה. תוכניות חונכות: חבור עם עובדים פחות מנוסים ועם אנשי מקצוע ותיקים כדי להקל על העברת ידע ומיומנויות. הדבר לא רק מסייע בשימור הידע אלא גם תומך בפיתוח העובדים. אולריך בליבי - קבוצת הבנק לפיתוח אפריקה, חוף השנהב.

  29. מדדי ניהול ידע: בנו בקפידה מדדי ניהול ידע שניתן למדוד מדי חודש ללא מאמץ רב. הגדירו קו בסיס בתחילה ולאחר מכן נקטו בפעולות בהתבסס על המגמות. יש לפרסם דאשבורד ניהולי לניהול ידע שתואם את ציפיות בעלי העניין המרכזיים - ניתן להוסיף אלמנט של תחרות בריאה בין יחידות עסקיות/מחלקות שונות על ידי הסופת מישחוק לדאשבורד! וד פראקש - טריאנז, הודו.

  30. ניטור ומדידת האפקטיביות של ניהול הידע: מדדים ו- KPI : יש להגדיר מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) כדי למדוד את האפקטיביות של יוזמות ניהול הידע שלכם. זה יכול לכלול את מספר התרומות למאגר הידע, את תדירות הגישה לידע משותף, או את ההשפעה של שיתוף ידע על תוצאות פרויקטים.

    מעגלי משוב: יש לבקש באופן קבוע משוב מהעובדים על האפקטיביות של שיטות וכלי ניהול הידע הקיימים. יש להשתמש במשוב הזה לשיפור מתמיד. אולריך בליבי - קבוצת הבנק לפיתוח אפריקה, חוף השנהב.

  31. משחוק: מערכת ניהול ידע עם משחקים שמעניקים נקודות ותגים לעובדים שתורמים ידע בעל ערך באופן פעיל. פרסים אלה קשורים לביקורות הביצועים, מה שמניע את העובדים לעסוק באופן עמוק יותר בתהליכי ניהול הידע. רוזניטה סאלח, יועצים ללמידה והדרכה אלקטרונית - אינדונזיה.


שיתוף ידע ושיתוף פעולה

  1. שיתוף: שיתוף ידע אינו רק עניין של שיתוף ידע, אלא של שיתוף ידע בזמן. מאבל שו, המכון לחברה אזרחית במערב אפריקה - גאנה.

  2. מפת איתור אנשים: בארגונים מבוססי פרויקטים, השתמשו בנתוני דוחות השעות ככלי לאיתור אנשים בניהול ידע; מערכת הכספים שלכם יודעת מי עבד על מה, מהו הצוות שלהם, האם הם עדיין בחברה, וכנראה גם מיהו הלקוח והסקטור של הפרויקט. מערך נתונים זה בשל להעשרה ממקורות נוספים! רורי יוסטון, בורו האפולד - בריטניה.

  3. קהילות ידע: הקימו קהילות ידע (CoPs) בתוך הארגון שלכם כדי לטפח שיתוף ידע ושיתוף פעולה. מאיה שקד - סימנס, ישראל.

  4. טיפוח קשרים בין אנשים: יצירת קהילות מקצועיות ומתן הזדמנויות לנטוורקינג חיוניים לבניית תרבות של שיתוף ידע. עידוד שיתוף פעולה דרך ערוצים פורמליים ובלתי פורמליים עוזר לעובדים להתחבר, להחליף תובנות ולפתור בעיות באופן קולקטיבי, ובכך משפר את בסיס הידע הכולל של הארגון. לאריזה ת'ורלר - RNP, ברזיל.

  5. יצירת קהילות ידע: צרו קהילות ידע כדי לאחד אנשים בעלי תחומי עניין ומומחיות משותפים. פלטפורמות אלו יוכלו לסייע בחילופי רעיונות, לטפח שיתוף פעולה, ולתמוך בלמידה ופתרון בעיות קולקטיביים. פתחו מנגנונים לעידוד השתתפות פעילה ושיתוף ידע בתוך קהילות אלה כדי לרתום את האינטליגנציה הקולקטיבית ולקדם חדשנות ושיפור מתמיד. רוואליקה מדיפלי, UnfoldLabs - הודו.

  6. הצלחה משאירה פירורים: כדי להגיע לידע הסמוי של מומחים, השקיעו ביצירת קשר טוב במהלך האינטראקציה והתאימו את סגנון התקשורת שלכם לאופן שבו המומחה מעדיף להציג דברים. רק אז תוכלו לארגן את הידע באופן שיהיה מובן לאחרים. בנוסף, חשוב להתאים את השיטה להחצנת הידע ולא להיצמד לפרוטוקול נוקשה. חלק יזדקקו לקהל, חלק יעדיפו להדגים, חלק יזדקקו רק ל'מפת דרכים' כדי לפתח את התוכן בעצמם, וחלק ישתפו את הניסיון שלהם איתכם תוך כדי פתרון בעיות. ד"ר דן אשר - ייעוץ הממד הסמוי, ישראל.

  7. יצירת תרבות של שיתוף ידע: עידוד תקשורת פתוחה: קידום תרבות שבה שיתוף ידע מוערך ומוכר. ניתן להשיג זאת על ידי יצירת פלטפורמות שבהן עובדים מרגישים בנוח לשתף את הרעיונות, החוויות והלקחים שלמדו. הכרה ותמריצים: הכרה ותגמול ליחידים או צוותים התורמים ידע בעל ערך לארגון. זה יכול להיות באמצעות פרסים, הכרה ציבורית, או אפילו הזדמנויות לקידום בקריירה. אולריך בליבי - קבוצת הבנק האפריקאי לפיתוח, חוף השנהב.

  8. סיפור סיפורים המספק הקשר: כדי לשמור על תנופה בסדנאות והנחיה, אני משתמשת באמנות סיפור הסיפורים כדי לערב משתתפים ולחדש ולעורר שיתוף ידע סמוי. כשיטה מיטבית, היא מספקת הקשר שהוא לעתים קרובות קריטי להבנה וליישום של ידע סמוי, ויכול לעזור להפנות מחדש את תשומת הלב להשגת המטרה העיקרית של המפגש. לין שניידר - Entovation International, וירג'יניה, ארה"ב.

  9. מומחי תקשורת: צוותי ניהול ידע חייבים לכלול מומחי תקשורת. רודולף דסוזה, InKnoWi Consulting - הודו.

  10. אמנת שיחה: יצירת מרחב בטוח מבחינה פסיכולוגית לשיחות קשות. בשיחות מאתגרות, נקודות מבט שונות עלולות להוביל למתח ואי-הבנות. אמנת שיחה מציעה גישה מובנית להבטחת דיאלוג מכבד ובונה. על ידי קביעת הנחיות מוסכמות, היא עוזרת ליצור סביבה בטוחה לדיון אפילו בנושאים הקשים ביותר. דיוויד גורטין - Gurteen Knowledge, בריטניה. Conversation Covenant

  11. קשרים לפני תוכן: ללא קרבה, לא תיתכן עבודה. לעתים קרובות מדי בחיים הארגוניים, אנו מבקשים דברים מאנשים או מנסים לעבוד איתם לפני שיצרנו קשר. זוהי טעות גדולה. דיוויד גורטין - Gurteen Knowledge בריטניה. Connection Before Content

  12. עודדו שיתוף פעולה בין-תפקודי: צרו צוותים חוצי מחלקות: הקימו צוותים בין-תפקודיים לעבודה על פרויקטים הדורשים ידע ומיומנויות מגוונים. כך תקדמו שיתוף פעולה וחילופי ידע בין מחלקות.

    קהילות ידע: הקימו קהילות ידע (CoPs) שבהן עובדים בעלי תחומי עניין או מומחיות דומים יכולים להתכנס כדי לחלוק רעיונות, לפתור בעיות ולחדש. אולריך בליבי - קבוצת הבנק האפריקאי לפיתוח, חוף השנהב.

  13. כוחם של המפגשים הקצרים: התכנסויות צוות קצרות יכולות ליישר קו, להניע ולחבר. בסביבות עבודה מהירות, תיאום ותקשורת בין חברי הצוות יכולים להוות אתגר. אי-הבנות וחוסר לכידות עלולים להוביל לחוסר יעילות והחמצת הזדמנויות. מפגשים קצרים מספקים דרך מהירה ויעילה לצוותים להתחבר, לשתף עדכונים ולהישאר ממוקדים במטרות משותפות. דיוויד גורטין - Gurteen Knowledge, בריטניה. The Power of Huddles

  14. שיתוף ידע: צור הזדמנויות רבות לאנשים לשתף את פיסות הידע/הנהלים המיטביים שלהם בפני עמיתיהם - הכרה מצד עמיתים היא מה שהם מחפשים יותר מכל! וד פראקש - טריאנז, הודו.


שימור ידע

  1. תכנית המשכיות ידע: יישמו תכנית אסטרטגית להמשכיות ידע כדי לשמר ולהעביר באופן חלק ידע קריטי במהלך תקופות מעבר כגון תחלופת עובדים או שינויים ארגוניים. לכידה, אחסון ושיתוף שיטתיים של ידע חיוני עוזרים לשמור עליו נגיש ושמיש למרות שינויי כוח אדם. זה כולל תיעוד תהליכים, שיטות עבודה מיטביות ותובנות מעובדים מנוסים. אסוקן אשוק - קליפורניה, ארה"ב.

  2. סיוע בשימור ידע: ראיונות יציאה: כאשר עובדים עוזבים את הארגון, יש לערוך ראיונות יציאה כדי לתפוס כל ידע בעל ערך שעשוי להיות ברשותם. ידע זה חייב להיות מתועד ומוסף למאגר. תכניות העברת ידע: עבור תפקידים קריטיים, יש לפתח תכניות העברת ידע המפרטות כיצד ידע מפתח יועבר לאחרים לפני שעובד עוזב או מחליף תפקיד. אולריך בליבי - הבנק האפריקאי לפיתוח, חוף השנהב.

  3. מזעור סיכונים: תעדוף פעילויות שימור ידע ימזער סיכונים עסקיים מבוססי ידע לפני הצעת פעילויות ניהול ידע אחרות, גם אם אלה טומנות בחובן הזדמנויות עסקיות. ד"ר מוריה לוי - ROM Global, ישראל.


הפקת לקחים

  1. הפקת לקחים כדרך למצוינות: אחד הגורמים המשמעותיים המובילים למצוינות, מלבד גנטיקה, עבודה קשה ומזל, הוא שיפור מתמיד. הפקת לקחים היא הדרך העיקרית לשיפור מתמיד. כדי להצטיין, השקיעו בלמידת הלקחים; שוב ושוב. ד"ר מוריה לוי - ROM Global, ישראל.

  2. איסוף לקחים נלמדים: להלן שיתוף של שלבים 1-2-3, המספקים לי דרך קלה/עצלנית לאיסוף לקחים נלמדים:

    1. חזרו לרשימת המשימות שלנו (חשבו על גיליון אקסל) של השבוע/השבועות/החודש האחרון (לא מעבר לכך)

    2. זהו ימים בהם למדנו משהו (גדול, בינוני, קטן) ואיך עשינו זאת (מפעילות מתוכננת/גילוי הקשרי/תוך כדי פתרון בעיות)

    3. סננו את הלמידות שהן הגדולות ביותר, הנכסים הגדולים יותר (שיש להם פוטנציאל להמשיך לתת לנו יתרון משמעותי.)

    אבהיג'יט סרקר - קולקטה, תאילנד.


ידע, תיעוד ונגישות

  1. אפיגנוזיס אלוהי: ניצול ידע, חוכמה והבנה ל"התענגות באפיגנוזיס": מושג עוצמתי זה מרמז על ניצול "הידע של אלוהים" ו"הידיעה על אלוהים" כדי להיות העצמי האוניברסלי הטוב ביותר שאתה יכול להיות במימוש המטרה והייעוד שלך לאורך ספקטרום התת-מודע, המודע והעל-מודע במסע האינסופי של החיים. במילים אחרות, להדהד עם התדרים הטבעיים של היקום כתאים של התודעה האינסופית. מושג זה מעודד אותנו לפרש את ההבנה הפילוסופית והאלוהית של "כפי שהיה בהתחלה, כך יהיה בסוף. עולם ללא סוף. אמן". גלנרוי לונדון - גלובל סקסס דינמיקס לימיטד, טרינידד וטובגו.

  2. חיפוש ידע חוצה שפות: העולם הולך ונעשה קטן יותר, ויש צורך לשבור את מחסומי השפה. יש ליישם חיפוש ידע חוצה שפות כדי לאפשר למשתמשים למצוא מידע בשפה המועדפת עליהם (למשל, אנגלית) גם אם מאמרי הידע הם בשפה אחרת (למשל, יפנית). יש להשתמש באלגוריתמי תרגום מתקדמים כדי לגשר על פערי השפה הללו ולספק תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות במגוון שפות. פריתי ראגו, KaptureKM.AI - הודו.

  3. חשיבות דיוק התוכן: דיוק התוכן ועדכניותו בכל עת, עם סקירה רבעונית על ידי מומחי תוכן. לידיה גוה - Woh Hup סינגפור.

  4. ידע במנות קטנות: פיתוח פתרונות ידע חדשניים המספקים מידע במנות קטנות וקלות לעיכול, המותאמות להעדפות המשתמש. גישה זו תבטיח שהמשתמשים יקבלו ידע תמציתי ורלוונטי שמתאים לצרכים ולהרגלי הצריכה שלהם. על ידי מסירת ידע במקטעים קצרים וממוקדים, המשתמשים יוכלו להבין וליישם את המידע במהירות מבלי להרגיש עומס. אביג'יט תקארה, Kapture KM.AI - הודו.

  5. מטא-דאטה: כאשר משתפים תוכן או מסמכים, הפכו את הוספת מילות מפתח ייחודיות ורלוונטיות להרגל. מערכת מטא-דאטה מתוכננת היטב תאפשר לכם ליצור קישורים לחיפושים שמורים המאפשרים גישה מהירה וקלה למידע הרצוי .קישורים ניתנים לחיפוש אלה הם בעלי ערך עבור שליפת תוכן מהירה, והם גם קלים לשיתוף עם עמיתים ואנשי מקצוע אחרים שעשויים להזדקק לגישה לאותם משאבים. מומלץ שתהיה לכם אסטרטגיית מטא-דאטה ברורה בעת שיתוף של תוכן או מסמכים חדשים. שימוש מחושב במילות מפתח ובמטא-דאטה ישפר את הנגישות והשימושיות של נכסי הידע בארגון שלכם. אנגשומלה סרמה, Deloitte - אוסטרליה.

  6. זרימת ידע: ידע הוא כמו מים. הוא משחרר ערך כאשר הוא זורם. הוא "נעצר" כאשר הוא "נחסם". רודולף ד'סוזה, InKnoWin Consulting - הודו.

  7. תיעוד ותִקנוּן תהליכים: תיעוד תהליכים: וודאו שכל התהליכים הקריטיים מתועדים היטב ונשמרים במאגר הידע. זה כולל מדריכים המפרטים שלב אחר שלב, שיטות עבודה מומלצות ותובנות שנלמדו מפרויקטים קודמים. נהלי עבודה סטנדרטיים (SOPs): פתחו נהלים סטנדרטיים למשימות ותהליכים נפוצים על מנת להבטיח עקביות ויעילות בארגון. נהלים אלו צריכים להיבדק ולהתעדכן באופן קבוע בהתאם לצורך. אולריך בליבי - קבוצת הבנק לפיתוח אפריקה, חוף השנהב.

  8. פרמטרי קידוד: למרות שהניסיון הזה נובע מהפקת לקחים, הוא תקף באופן כללי לכל מצב שבו אתה מקודד או מתייג ידע. ״בחירת המונח המתאים ביותר״ עם בחירה יחידה מקלה על הניתוח (במיוחד עבור אנשי IT) אך יכולה להוביל לתשובה מעוותת. ״בחירת כל האפשרויות המתאימות״ נותנת תיוג עשיר ומדויק יותר. שתי דוגמאות:

    1. ביקשנו ממספר אנשי מקצוע מנוסים לקודד פרמטר בשיטה הראשונה (התקבלו תשובות שונות לחלוטין), ולאחר מכן בשיטה השנייה (התקבלו שלוש תשובות מרכזיות).

    2. כאשר בחנו את "הגורם העיקרי" ברשות כיבוי אש, "עייפות הכבאים" מעולם לא הייתה נבחרת בשיטה הראשונה; אך במציאות, באמצעות השיטה השנייה, הארגון גילה בעיה מרכזית ומתמשכת.

      איאן פריי - Knoco Australia Pty, אוסטרליה.


פלטפורמות לניהול ידע ובינה מלאכותית

  1. עדין אך עקשן ודוחף קדימה: הבן שאנשים, כולל אנשי ניהול ידע, חוששים מבינה מלאכותית. התחשב בכך, אבל אל תפסיק לדחוף קדימה. בינה מלאכותית בכלל, ובינה מלאכותית יוצרת בפרט, יחוללו מהפכה בניהול ידע ובעבודת הידע. זו הזדמנות משמעותית שאי אפשר לפספס. ד"ר מוריה לוי, ROM Global, ישראל.

  2. פלטפורמה שיכולה לבצע חיפוש מתקדם ושליפה: השקיעו בטכנולוגיות AI/ML מתקדמות עם אלגוריתמים חדשניים לחיפוש ושליפה, כדי לאתר ולגשת במהירות למידע רלוונטי ברחבי הארגון. הדבר משפר את הדיוק והיעילות בתוצאות החיפוש, ומגביר את הפרודוקטיביות ואת ניצול הידע. אימוץ טכנולוגיות אלו כעת ימקם את הארגון שלכם בעמדת יתרון לקראת פיתוחים עתידיים, ויבטיח שתישארו מובילים בנוף התחרותי. שיאם גופליאם, KaptureKM.AI, הודו.

  3. יצירת ידע אוטומטית: פתחו שיטות חדשניות ואוטומטיות לסינתזת מידע ממקורות ארגוניים שונים, כדי ליצור מאמרי ידע חדשים. הרחיבו יכולת זו כדי לתמוך ביצירת תוכן מרובה-שפות, המאפשר תרגום אוטומטי והתאמה אישית לשפות ואזורים שונים. שלבו משוב משתמשים והבטיחו שהתוכן האוטומטי יתחשב בהקשר ובצרכי המשתמש לצורך שיפור מתמשך. אודאי קומאר ג'וואנגולה, KaptureKM.AI - הודו.

  4. דירוג ידע אוטומטי עם AI/ML: פתחו פלטפורמת ידע שמשתמשת בבינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להעריך ולדרג באופן אוטומטי את הרלוונטיות והאיכות של מאמרים. כך, תבטיחו שמשתמשים יקבלו את המידע הרלוונטי ביותר בהתבסס על הערכה ותגובה חכמה. בנוסף, כך תסייעו בשיפור מאגר הידע על ידי למידה מאינטראקציות משתמשים והתאמת הדירוגים באופן דינמי כדי לשקף מגמות והעדפות עדכניות. בלאג'י ראמצ'נדרן, SoftClouds - קליפורניה, ארה"ב.

  5. שיתוף פעולה בין מערכות - פרדיגמה חדשה בניהול ידע: בעוד ששיתוף פעולה אנושי מוכר מזה זמן רב כאבן יסוד בניהול ידע יעיל (KM), הגיע הזמן להעלות את שיתוף הפעולה בין מערכות למעמד של שיטה מיטבית. ארגונים רבים מתמודדים עם אתגרים בריכוז ידע, כאשר הגישה למידע הנחוץ היא קשה. לעתים קרובות, ידע ארגוני יקר ערך לכוד במערכות מבודדות שאינן מתקשרות עם אחרות בשל חששות כגון אבטחה ורגישות המידע. עם זאת, באמצעות ניצול בינה מלאכותית ואוטומציה, מערכות יכולות לשתף פעולה ביעילות תוך שמירה על אימות נאות של רגישות המידע והאבטחה. גישה זו יכולה לשחרר את מלוא הפוטנציאל של הידע הארגוני, לייעל תהליכים, ולשפר משמעותית את התשואה העסקית להשקעה. סאצ'ין קומאר שארמה - Icertis, הודו.

  6. בינה מלאכותית למשימות חוזרות: נצלו בינה מלאכותית ליצירת משימות חוזרות ברורות. לדוגמה, תיוג, חיפוש, סיכומי מסמכים לדפי מידע, דואר אלקטרוני ללכידת נתונים ושליחת תזכורות. יצירת בינה מלאכותית מותאמת אישית תוך התגברות על אתגרי מידע אישי מזהה (PII) עשויה לקחת זמן, אך האפשרויות האחרות שהוזכרו לעיל ניתנות להשגה בקלות עם השקעות מינימליות עד אפסית. סריפרנה בוס - AMA, אילינוי, ארצות הברית.

  7. יישום של מערכת ניהול ידע (KMS) חזקה: מאגר ידע מרכזי: פתחו מאגר מרכזי שבו כל המידע החיוני, המסמכים והמשאבים מאוחסנים ונגישים בקלות. ודאו שהוא ידידותי למשתמש וניתן לחיפוש, מה שמאפשר לעובדים למצוא במהירות את המידע שהם זקוקים לו. אוצרות תוכן: עדכנו באופן קבוע את המאגר כדי לכלול את המידע העדכני ביותר והסירו תוכן מיושן. מנו אוצרי תוכן או מובילי ידע כדי לפקח על תהליך זה. אולריך בליבי - קבוצת הבנק האפריקאי לפיתוח, חוף השנהב.

  8. בחירת כלים: השתמשו בכלים ידידותיים למשתמש, הנפוצים בארגון שלכם, ובעלות נמוכה. זה מבטיח ששיתוף הידע יהיה נגיש לכולם, כך נמזער חסמים ונעודד השתתפות רחבה מבלי להכביד על התקציב. מאיה שקד - סימנס, ישראל.

  9. התאמה טכנולוגית: הישארו מעודכנים בחידושים טכנולוגיים, כגון כלי בינה מלאכותית כמו Copilot שיכולים לשפר את ניהול הידע. כלים אלה יכולים לעשות אוטומטיזציה למשימות חוזרות, לספק יכולות חיפוש מתקדמות, ולסייע בשיתוף ידע טוב יותר, מה שהופך את תהליכי ניהול הידע שלכם ליעילים ואפקטיביים יותר. מאיה שקד - סימנס, ישראל.

  10. נצלו טכנולוגיה לשיתוף פעולה ושיתוף ידע: השתמשו בכלי שיתוף פעולה: יישמו כלים כמו שרפוינט של מייקרוסופט, Confluence או פלטפורמות שיתוף פעולה אחרות המקלות על שיתוף ועדכון של ידע. כלים אלה תומכים בשיתוף פעולה במסמכים, פורומים לדיון וניהול פרויקטים. אוטומציה של לכידת ידע: השתמשו בכלים שלוכדים ומסווגים באופן אוטומטי ידע מפעילויות יומיומיות, פגישות ופרויקטים. כך תבטיחו שידע חיוני לא יאבד ויהיה זמין לעיון עתידי. אולריך בליבי - קבוצת הבנק האפריקאי לפיתוח, חוף השנהב.

  11. חיפוש מתקדם: למדו לנצל יכולות חיפוש מתקדמות בפלטפורמות דיגיטליות יומיומיות שונות: דוא"ל, וואטסאפ, שולחנות עבודה, אפליקציות לנייד, תוספים לכרום וכו'. יש הרבה ידע המאוחסן במרחבים הדיגיטליים הבסיסיים ביותר בכל ארגון, שיכול לשפר את תהליך איסוף הידע השימושי. קרן אינגורן - עיריית נשר, ישראל.

  12. ניצול בינה מלאכותית בניהול ידע: אני משתמשת בכלי בינה מלאכותית גנרטיבית שיחתית כמו ChatGPT, Gemini, Claude ו-Perplexity כדי לקטלג תוכן, ליצור תקצירים תמציתיים, לסנתז מידע ממקורות מרובים, ליצור תמונות, לספק תובנות בעלות ערך, ועוד. בעיקרון, כלים אלה מעצימים את האינטליגנציה האנושית ומגבירים את הפרודוקטיביות. הפונקציונליות של GPT ב-ChatGPT, המאפשרת גרסאות מותאמות אישית של המודל ואת האפשרות להשתמש במסמכים פרטיים או לחפש באינטרנט, הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בייעול משימות שגרתיות, ניהול ידע אישי, והכוונת רפלקציות. לאריזה ת'ורלר - RNP, ברזיל.

  13. מינוף עבודת ידע בעזרת בינה מלאכותית גנרטיבית: נצלו את הטכנולוגיה הנוכחית של בינה מלאכותית גנרטיבית כדי להפוך את החיפוש וההמלצה על תכנים לאינטואיטיביים יותר ומבוססי הקשר עבודה. לידיה גו - Woh Hup, סינגפור.

  14. אסטרטגיה בעלת יושרה: יש לתכנן מנקודת המוצא הנוכחית או מהעבר, כדי לקבוע את הדרך קדימה. המקור של אסטרטגיה הוא תוכנית פעולה. בעקבות זאת, ישנה מערכת יחסים סינרגטית בין בינה מלאכותית (AI) לבין בניית תוכנית פעולה שמיישרת באופן דינמי את הידע להצלחה. הצעד הראשון להתקדמות בעידן הדיגיטלי הזה הוא לחזק את יושרת האסטרטגיה כדי לממש ערך. ד"ר אנני גרין - אוניברסיטת ג'ורג' מייסון, וירג'יניה, ארה"ב.


יכולות וקיבולות

  1. יכולות: הנושא מפתח יכולת כשיטה מיטבית: בסביבה הדינמית והמתפתחת במהירות של ימינו, טיפוח יכולת, ולא רק פיתוח מיומנויות ספציפיות, הפך לחיוני יותר ויותר. הבחנה זו נמצאת בלב יכולתנו להסתגל, לשגשג ולחדש אל מול אי-ודאות נרחבת, מורכבות ושינוי מואץ. יכולת מתייחסת לפוטנציאל הרחב או ליכולת הטבועה של יחידים או ארגונים ללמוד, להסתגל ולצמוח לאורך זמן. היא כוללת את דרכי החשיבה, ההוויה והפעולה הבסיסיות המאפשרות לאדם להתמודד ביעילות עם סביבות דינמיות ומורכבות. יכולות עוסקות פחות במיומנויות או משימות ספציפיות ויותר בתכונות ונטיות כלליות התומכות בלמידה מתמשכת, חוסן וחדשנות. התכונות העיקריות של יכולות כוללות:

    1. הסתגלות. היכולת להתאים אסטרטגיות ופעולות בתגובה לתנאים משתנים

    2. פוטנציאל לצמיחה. היכולת הפנימית לפתח מיומנויות וכישורים חדשים לאורך זמן.

    3. יישומיות כללית. יכולות אינן מוגבלות להקשרים ספציפיים אלא ניתנות ליישום במגוון תרחישים ואתגרים.

    אלכס בנט, דוקטור - MQI, וירג'יניה, ארה"ב. Knowledge Capacities

  2. יכולות ספציפיות: יכולת ספציפית מתייחסת למיומנויות, כישורים וידע מסוימים המאפשרים ליחידים או לארגונים לבצע משימות או פונקציות מסוימות ביעילות בהקשר נתון. יכולות ספציפיות הן מוגבלות, ייחודיות, ולכן מוגדרות באופן צר יותר כך שהן קשורות ישירות להשגת תוצאות או יעדים מוחשיים. התכונות העיקריות של יכולות ספציפיות כוללות:

    1. מיומנות מקצועית. החזקה במיומנויות ספציפיות הנדרשות לביצוע משימות מסוימות.

    2. ייעודיות למשימה. יכולות ספציפיות קשורות בדרך כלל לפונקציות או תפקידים מסוימים.

    3. יישום מיידי. הן משמשות להתמודדות עם אתגרים ויעדים מוגדרים היטב בהווה.

    הן יכולות כלליות והן יכולות ספציפיות הן ידע, כלומר, היכולת (פוטנציאלית ובפועל - כעת ובעתיד) לפעולה אפקטיבית. עם זאת, על ידי הבנה וטיפוח יכולות כלליות, יחידים וארגונים יכולים להתכונן טוב יותר לעתיד בלתי צפוי, בעוד שיכולות ספציפיות חיוניות להצטיינות בתחומי עבודה מוגדרים היטב בהווה. אלכס בנט, דוקטור - MQI, וירג'יניה, ארה"ב.

  3. אסטרטגיה: בניית קיבולות ויכולות: גם קיבולות וגם יכולות הן קריטיות, אך אנו מכירים בכך שבעולם ה-CUCA (מורכבות, אי-ודאות, שינוי וחרדה הולכים וגוברים) של ימינו, האופי הרחב והמסתגל של קיבולות מספק בסיס איתן יותר להתפתחות מתמשכת ולהצלחה:

    1. היקף: קיבולות - רחבות, מקיפות ומכוונות להסתגלות וצמיחה לטווח ארוך; יכולות - צרות, ממוקדות ומכוונות ליישום מיידי ולמשימות ספציפיות.

    2. גמישות: קיבולות - גמישות ומסתגלות, מאפשרות ניווט דרך אי-ודאות ומורכבות; יכולות - נוקשות יותר, מתאימות לתפקידים והקשרים מוגדרים.

    3. פיתוח: קיבולות - מפותחות באמצעות התנסויות מתמשכות, רפלקציות וצמיחה הוליסטית; יכולות - מפותחות באמצעות אימון ורכישת מיומנויות ממוקדים.

    4. השפעה: קיבולות - משפיעות על יכולת ההסתגלות הכוללת והחדשנות, מכינות יחידים וארגונים לאתגרים והזדמנויות בלתי צפויים בעתיד לא ידוע; יכולות - משפיעות ישירות על היעילות והאפקטיביות בתחומי עבודה ספציפיים וידועים.

    אלכס בנט, דוקטור - MQI, וירג'יניה, ארה"ב.

  4. יכולות ניהול ידע: הדבר החשוב ביותר עבורי הוא להבטיח שהארגון מפתח יכולות בניהול ידע, הופך אותו לחלק מהתרבות שלו ורואה בו נושא אסטרטגי. מסיבה זו, בהתחלה, החשוב ביותר הוא להגדיר את סוגיית הידע הארגוני כאסטרטגית. הדבר הראשון שאני עושה הוא לעבוד עם האנשים בארגון כדי להגדיר את הכיוון האסטרטגי שלו לניהול ידע, כולל מהו ידע, כיצד הוא ינוהל בתוך הארגון, מדוע הוא חשוב אסטרטגית, לאן הארגון רוצה להגיע או מה הוא רוצה להשיג, וכיצד להגשים זאת. לכן, אני מגדירה את המשימה, החזון והיעדים האסטרטגיים של ניהול הידע, כולם קשורים ליעדים האסטרטגיים הכוללים של הארגון. מוניקה הנאו קלד, דוקטור - Conexarte, קולומביה. קרטיקיאן פלניסמי - ASML, הולנד.

  5. וDNA התנהגותי (מבוסס על גן החיות הארגוני - 2007 וגרסה מחודשת של 2021), יכולת הסתגלות התנהגותית, מסגרת למידה הפוכה של פריחה, מערכות אקולוגיות של למידה חברתית יישומית, MindFLEX, ספירלות שיחה שיתופית (הכל מ-Becoming Adaptable2024), ו-CoCreated Projects שכדאי לעשות בקוד פתוח (פרסום 2021). כמה מהמושגים מ-KNOWledge SUCCESSion (2017) ידועים למדי עכשיו, לדעתי (כמו מחזור הידע האסטרטגי, חיכוך יצירתי והמסגרת של 4A), ונשארים שימושיים. כל אלה הם מושגים שיישמתי פעמים רבות כדי להקל על היצירה המשותפת. של ידע חדש, יצירת הזדמנויות ובפתרון בעיות. ארתור שלי- אוסטרליה.

  6. שילוב ניהול ידע סמוי במנטורינג תאגידי מוסיף ערך: מקרה עסקי זה מתאר את שילוב תוכנית ניהול הידע הסמוי במנטורינג תאגידי בחברת גביית חובות כרטיסי אשראי בשנגחאי, שמחזור העסקאות השנתי שלה עומד על כ-15 מיליארד דולר. התוכנית, שהושקה כפיילוט ב-2022, הראתה תוצאות מבטיחות בשיפור הביצועים והעברת הידע. המטרות העיקריות כוללות חילוץ שיטתי של ידע סמוי מהעובדים המצטיינים, שיפור יעילות הגבייה, וסטנדרטיזציה של שיטות העבודה המיטביות כדי לשמר ביצועים גבוהים בכל הצוותים. מבנה התוכנית כולל ועדת היגוי בהובלת המנכ"ל, בחירת עובדים מצטיינים ובינוניים למנטורינג ממוקד, ותוכנית הכשרה מקיפה הן למנטורים והן לחניכים. במשך תקופה של 12 חודשים, יעילות התוכנית תיבחן באמצעות מדדי ביצוע מרכזיים. התוצאות הראשוניות מצביעות על עלייה משמעותית בממוצע הגבייה היומי מ-3,500 דולר ל-7,900 דולר, מה שמדגיש את הפוטנציאל של התוכנית להרחבה וקיימות ברחבי הארגון. ההשלכות הכלכליות מרמזות כי העלייה הצפויה ביעילות הגבייה תצדיק את ההשקעה, בעוד שקיימות אסטרטגיות להפחתת סיכונים כמו התנגדות לשינוי. באופן כללי, יוזמה זו מבטיחה שיפורים משמעותיים בביצועים התפעוליים ותרבות של למידה מתמשכת. פישר יו - GO-TKM, סין.


 

רוצה ללמוד עוד על בינה מלאכותית?

הנה מספר כתבו שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page