top of page
  • תמונת הסופר/תלירון דורפמן

שימוש בכלי בינה מלאכותית של מיקרוסופט ליצירת גרפיקה – הלכה למעשה

עודכן: לפני 4 ימים



יד אוחזת בעט סטילוס ומציירת על טאבלט

מזה שנים, יש לי חיבה רבה לעיצוב גרפי באמצעות מחשב. פעולות כגון בניית מצגת, הכנת הזמנה לאירוע או יצירת אייקונים לטובת מינהלת הידע עליה אני אחראי במסגרת עבודתי, תהינה תמיד מטלות מעניינות ומשמחות עבורי. עם זאת, כמי שאינו בעל הכשרה פורמלית בתחום הגרפי כאשר היה לי צורך בשילוב של תמונות או איורים של דמויות למשל, הייתי פונה, עד לאחרונה, למאגרים המציעים קבצים כאלה. איתור התמונות הנדרשות גזל זמן רב ובפעמים רבות, מצאתי עצמי מתפשר לגבי הייצוג שיופיע בתוצר, פשוט מפני שלא הצלחתי לאתר גרפיקה שתתאים בדיוק למה שרציתי להציג. כל הבעיות הללו נפתרו, לשמחתי הרבה, כשהכרתי את Bing AI Image Creator.


בשנים האחרונות נוצרו כמה וכמה כלים שנועדו לסייע ביצירת גרפיקה באמצעות מנגנוני AI ובחנתי לא מעטים מהם. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. אני מצאתי את הכלי של Bing כמתאים ביותר לצרכים שלי, בהיותו פשוט ונוח, מהיר ביצירת התוצרים, מאפשר לימוד שמביא לשיפור התוצאות, ובנוסף, חינמי. Bing AI Image Creator הושק במרץ 2023, והוא מבוסס על טכנולוגיית הלמידה העמוקה שיושמה ב-DALL-E, אשר זכה לפרסום רב. כעבור מספר חודשים, מיתגה מייקרוסופט את אותן יכולות, יחד עם שיפורים ותוספות, בכלי חדש, כחלק מחבילת הכלים של Copilot, וקראה לו " Copilot Designer". נכון למועד פרסום דברים אלה, שני הכלים זמינים לקהל הרחב במקביל ואני מוצא עצמי עובר לעיתים בין השניים, בשל היתרונות הייחודיים לכל אחד מהם.


מומלץ להכנס לשני הכלים הללו דרך דפדפן Edge ולא תוך שימוש הדפדפן הפופולארי יותר. כאשר מבקשים ליצור גרפיקה בכלים שהיא פיתחה, מייקרוסופט הכניסה מספר שיפורים לטובת אלה המגיעים אליהם באמצעות הדפדפן אותו היא מקדמת.


וBing Image Creator

גישה לממשק של Bing Image Creator נעשית דרך הכתובת https://www.bing.com/images/create . עם ביצוע רישום לשירות יקבל המשתמש כמה עשרות "המרצות" ("Boosts" בלשון המערכת).


משמעות כל "המרצה" היא אפשרות לקבל גרפיקה לפי בקשת המשתמש תוך פרק זמן של כ-10-20 שניות. על כל מענה לבקשת המשתמש מופחתת המרצה. עם סיום הכמות הראשונית, יזכה המשתמש בכמות יומית של 15 המרצות. היה וניצל את כל הכמות העומדת לרשותו, עדיין יוכל המשתמש לבקש מהמערכת ליצור עבורו גרפיקות נוספות, אולם אז, יהיה עליו לרוב להמתין פרק זמן ממושך יותר לקבלת התוצאה.


עם זאת, מניסיון שלי, פעמים רבות, לאחר שלא נותרו Boosts כלל, לא מתקבלות תוצאות מהמערכת, אף אם נעזרים בסבלנות. הכל קשור לניצולת השרתים המשמשים לביצוע משימות הבינה המלאכותית. כאשר משוגרות למערכת משימות ע"י משתמשים רבים, פרק הזמן שייוחד לכל משימה של מי שאין ברשותו "המרצה" יהיה ארוך. אל דאגה – אין צורך לזכור כמה המרצות ניצלנו. כמות ההמרצות הזמינות למשתמש מוצגת תמיד באופן בולט בראש החלון.


שורה לכתיבת הפרומפט ולצידה כמות ההמרצות הזמינה והלחצן להפעלת הבקשה

המענה הניתן לכל בקשה (Prompt) יהיה מורכב לרוב מארבע יצירות גרפיקה שונות, העונות להגדרה שהציב המשתמש. לפי הצהרות של מייקרוסופט, הגרפיקה שיוצרת המערכת מבוססת על לימוד של כמיליארד קבצי גרפיקה שנסרקו, נותחו ונלמדו בידי המערכת. למרות זאת, מפעם לפעם, כאשר הבקשה מורכבת מאוד, כזאת הכוללת דרישה לפרטים רבים או אלמנטים שהמערכת לא מכירה וריאציות רבות שלהם, נקבל פחות מארבע תוצאות. כך, כאשר ביקשתי ליצור גרפיקה הכוללת חנוכייה, התקבלו תוצאות מעטות שענו לצורך ולאחר שיפור ב"פרומפט", הופיעה לפניי הודעה בה התבקשתי להמתין פרק זמן ארוך יותר להשלמת המשימה ולבסוף, התקבלה לאכזבתי תוצאה אחת בלבד.


הרצה חוזרת של אותו פרומפט תניב תוצאות שונות ולעיתים אף כאלה שאין כל דמיון ביניהן. כשכל בקשה תניב תוצאות שונות, על המשתמש לשפר ולדייק את הפרומפט שלו על מנת להשיג את התוצאה המבוקשת. היו נכונים להפתעות! לעיתים ידרשו ניסיונות רבים עד להשגת התוצאה המבוקשת. בכלי זה, לא ניתן להתייחס לתוצאת גרפיקה מסויימת שהתקבלה ולבקש מהמערכת לשנות חלקים מתוכה. לפיכך, ניצול של המרצה נוספת לצורך הפקת תוצאה מאותו פרומפט יהווה תמיד סוג של הימור, שלא בטוח שיקדם אותנו אל היעד.


המערכת מאפשרת הורדה בקלות למחשב של כל תוצאה גרפית שקיבלנו. יתרון משמעותי של Bing Image Creator הוא היכולת לשמור בתוך המערכת היסטוריה של בקשות-העבר וכן ליצור לעצמנו תיקיות-אוספים ("Collections" בשפת המערכת) של גרפיקות שקיבלנו. כך, נוכל לשמור גרפיקות לפי הנושאים או הצורך ולחזור אל התוצאות ששמרנו בהמשך, כאשר לצד כל עיצוב נשמר הפרומפט שהביא ליצירתו. נכון להיום, אין מגבלה לכמות ה"אוספים" שניתן ליצור. בכל אוסף ניתן לשמור כמות בלתי מוגבלת של יצירות, להעביר בקלות גרפיקות מאוסף אחד לאחר ואף לכתוב לעצמנו הערות לגבי כל יצירה, שתשמרנה ב"תיקיית האוסף" לצד אותו עיצוב. הגעה לתיקיות תהיה דרך "תפריט ההמבורגר" (שלושת הקווים) בצידו הימני של המסך, ובמסך שנפתח, הקשה על "Collections".


וCopilot Designer

האפשרות לשמור היסטוריה ולשמר בתיקיות בתוך המערכת גרפיקות מוצלחות אינה קיימת ב-Copilot Designer. לעומת זאת, כלי זה בנוי באופן המאפשר דו-שיח עם המערכת בשפה טבעית. נוסף לאפשרות של הקלדת מלל, ניתן להשתמש במיקרופון ולמסור פקודות קוליות למערכת. גם פה, המערכת תספק בדרך כלל 4 תוצאות. הפעם, אם נרצה לנסות להשיג שיפור של התוצאות שהתקבלו על בסיס הבקשה המקורית, נוכל להתייחס לתוצאות שהתקבלו, ובאמצעות הדיאלוג עמו, לבקש מ-Copilot לשפרן. ההגעה ל- Copilot Designer נעשית באמצעות הקשה על הקישור ל-Designer בצידו של הדף הראשי של קופיילוט: https://copilot.microsoft.com .


מעבר לאפשרות לבקש תוצאה דומה לזאת שהתקבלה, Copilot מאפשר העלאה של קובץ ובקשה מהמערכת ליצור פרומפט על סמך אותה תמונה שהעלינו. הכלי ינתח לפרטי פרטים את התמונה שהועלתה (תמיד תמונה בודדת – לא ניתן להעלות מספר תמונות ולהתייחס אליהן) וייצר בעצמו את נוסח הבקשה לתמונה שפרטיה דומים לאלה שבתמונה שהועלתה.


שני הכלים יוצרים גרפיקות עם דמויות גנריות, בהתאם לבקשה שניתנה למשתמש. כאשר מבקשים לשלב ביצירה דמויות מפורסמות לגביהן יש מגבלה של זכויות יוצרים, הגרפיקה שתיוצר לא תכלול את אותן דמויות וב-Copilot, המערכת אף תתריע שהיא מחוייבת לשמירה על זכויות יוצרים. עם זאת, דמויות מסויימות כגון אלברט איינשטיין, מיני ומיקי מאוס ואף הלו-קיטי, המערכת כן מסוגלת לשלב ביצירותיה.



אינשטיין עם מיקי, מיני והלו-קיטי

לא אסיים לפני שאציין שכלי שלישי של מיקרוסופט זמין בכתובת https://designer.microsoft.com תחת השם "Microsoft Designer" (ללא שימוש בשם "Copilot") ומהווה מעין מתחרה ל-Canva. עליו נדבר בפעם אחרת.

נסו את כל אחד מהכלים הללו ואני די בטוח שתהיו מרוצים.


הפרומפט לעיצוב של אלברט איינשטיין לצד הדמויות:

Albert Einstein in a research lab, playing cards with Hello Kitty, Mickey Mouse and Minnie Mouse, hyper-realistic 3D still life painting, hyper-detail, ultra HD, soft features, realistic proportional lighting, highly detailed illustration. Please make sure that Mickey, Minnie and Hello Kitty are sitting on chairs next to Einstein and that they are his size.


 

רוצה ללמוד עוד על בינה מלאכותית?

הנה מספר כתבו שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page