top of page

שישה טיפים לשימוש יומיומי

עודכן: 24 בספט׳


מסכי מחשב

החודש נחלוק עמכם מספר טיפים קצרים אשר יכולים להקל את החיים בשימוש היומיומי בשרפוינט. הטיפים מחולקים לשתי קטגוריות, טכנולוגיה וידידותיות למשתמשים, הרגישו חופשייםי לעשות בהם שימוש באתר שלכם:

לרתום את הטכנולוגיה

הפיכת הלוגו באתר ללינק לאתר הבית:

כאשר אתם מעוניינים להפוך את הלוגו של אתר הבית ללינק, תוכלו להוסיף לקוד הדף (Default.aspx) בזהירות רבה! את הקוד הבא למקום הבא:

קוד


הקוד השחור = קוד המקור של הלוגו

הקוד האדום = הקוד שיש להוסיף על מנת לקבל את הלינק

הקוד המוקף במסגרת = ה-URL אליו אנו מעוניינים להפנות


שימוש נכון במפת אתר

לעיתים כאשר נקים אשכול אתרים האתר הראשי ישאר ריק אך משתמשים עלולים להגיע אליו. במקרה זה מומלץ לשים פורטלט מפת אתר אשר יראה למשתמשים בצורה דינאמית את מבנה האתר ויאפשר להם להגיע ישירות לדף הרצוי להם מתוך מפת האתר.

שמירה על אחידות במכלול האתרים

פעמים רבות כאשר מנהלי אתרים מתחילים לצבור ניסיון בתחזוקת אתרים הם מעוניינים לנסות דרכים שונות לתכנון והבניית המידע באתר שלהם.

אם אנו מעוניינים למנוע איבוד שליטה בתכני האתר מומלץ כבר בשלב מוקדם:

  1. לבנות תבנית אתר מוסכמת וברורה.

  2. להשתמש רק בתבנית זו עם בניית אתרים חדשים.

  3. להרגיל את מנהלי האתרים להשתמש בתבנית החדשה.

  4. לדאוג ולאשר כל תוספת של מנהלי אתרים לתבנית המקורית ולשקול החלת השינוי על כלל האתרים.

תנו טיפים למשתמשים בגוף הטופס

אם אתם בונים רשימה אשר אליה המשתמשים מזינים נתונים בטופס, נדאג לתת ערך ברירת מחדל לרשימה אשר יסייע למשתמשים למלא את הערך הנדרש. לדוגמא: אם אנו מעוניינים שהמשתמשים יזינו מספר טלפון, ערך ברירת המחדל יכול להיות ##-######## וכך נימנע משימוש בפורמטים שונים לאותו הערך.

שימוש נכון בתיאור


אנו נדאג לתת תיאור לכל רכיב ורכיב באתר, התיאור יסייע למשתמשים להבין את תפקידו של כל רכיב ודף ויסייע גם בחפיפה בין מנהלי אתרים. תיאור לאתר, דף, טופס וכל רכיב בטופס או מסמך יאפשר למשתמשים להתרגל לקבל מידע מקיף ונכון ואף לספק אותו הלאה.

שינוי תפריט הגישה המהירה

אם ברצוננו לספק למשתמשים דרך נוחה לסייר באתר נוכל לשנות את הרכיב הגישה המהירה בצורה המתאימה לצרכינו.

ניגש ל: Site Actions / Site Settings / Navigation או פעולות אתר \ הגדרות אתר \ ניווט, ובמקטע "עריכת ומיון הניווט" נוכל לשנות את סדר הרכיבים בתפריט הגישה המהירה ואף להעניק כותרות חדשות לרכיבים השונים. בצורה זו נספק למשתמשים דרך נוחה ומהירה להגיע לדפים באתר.

ב ה צ ל ח ה !!!


 

רוצה ללמוד עוד על טכנולוגיות ניהול ידע?

הנה מספר כתבו שאולי יעניינו אותך:

Opmerkingen


bottom of page