top of page
תמונת הסופר/תמירב בר-שדה

שליחת הודעות והתראות ישירות לטלפון החכם, איך עושים את זה נכון?

עודכן: 6 בנוב׳


איש מחזיק סמארטפון

האם שמתם לב לכמות ההודעות וההתראות המגיעות אליכם לסמארטפון מדי יום? בוודאי שכן.

כמעט כל אפליקציה או אתר מותאם למובייל שולחים הודעות Push המופיעות על גבי המסך של הגולש במהלך היום, בעיקר בתקופות בהן הוא או היא אינם מנצלים את האפליקציה או האתר באופן פעיל. מעין "דרישת שלום" מיידית, אישית ולרוב גם מנומסת.

אפשר לומר על ההודעות האלו הכל - מעניינות, מעיקות, רלוונטיות.. מה שבטוח, אי אפשר להתעלם מהן.

רוב האנשים יעידו שמעדיפים לבטל את קבלת ההודעות כיוון שהן מהוות מטרד והסחת דעת, אולם, ישנן אינדיקציות לכך שדווקא אותם אלה שמשאירים אותן פעילות, מתחברים יותר ונשארים מחוברים לאפליקציה או לאתר למשך פרקי זמן ארוכים יותר.

עבור כל מי שרואה בהודעות אלו כלי רב עוצמה, המסייע ביצירת מעורבות ותקשורת ישירה, ריכזנו כמה טיפים המסבירים, איך עושים את זה נכון.

חישבו – מהי כמות ההודעות ה"נכונה" לאפליקציה או לאתר שלכם. הטעות הנפוצה ביותר היא שליחת יותר הודעות ממה שהגולש יכול להתמודד. התאימו את כמות ותדירות ההודעות לסוג האפליקציה או האתר. קבלת הודעות מאתר חברתי כמו פייסבוק אינה דומה לקבלת הודעות שה- Pou שלכם רעב או עייף (ומי שלא מכיר שיחפש בחנות האפליקציות :-)).

הכירו את הגולש ושילחו לו הודעות בעלות ערך עבורו. אל תשלחו הודעות רק כי זה אפשרי. התאימו לכל גולש את ההודעה הרלוונטית והקפידו לקחת בחשבון הן את מאפייני הגלישה שלו והן את ההעדפות שלו. תוכן מותאם הוא מרכיב קריטי בהפיכת ההודעות ממטרד להנאה והנעה.

דאגו להגביל את ההודעות בכמות התווים ושמרו על מסר קצר וידידותי שיישלח לגולש בשעות בהן יש יותר סיכוי שהגולש יהיה פנוי לקלוט אותו ולפעול במידת הצורך. שעות העבודה הן השעות הפחות מוצלחות.. אלא אם יש דחיפות גבוהה, העדיפות לשליחת הודעות היא בשעות אחר הצהריים / ערב. מה לגבי גולשים ממספר מדינות? במקרה כזה הקפידו לשלוח את ההודעות בהתאם לאיזור הזמן.

מה עוד חשוב לדעת?

  • הקפידו לבקש את הסכמת הגולש לקבלת הודעות ה- push

  • הציגו לו את היתרונות שבקבלת הודעות אלו

  • הדגישו כי התוכן הותאם לו באופן אישי

  • אפשרו לו לבחור להצטרף מאוחר יותר ו/או לבטל בקלות, במידה וירצה

וחשוב לא פחות – בדקו את עצמכם, רגע לפני הפניה לגולש. עשו את כל הבדיקות האפשריות (תוכן וטכנולוגיה) כדי לוודא שההודעה, כשתשלח, תשיג את המטרה שלשמה נוצרה.


מקורות:

 

רוצה ללמוד עוד על אפיון וחוויית משתמש?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Σχόλια


bottom of page