top of page
תמונת הסופר/תענת מץ

תפריט המבורגר

עודכן: 8 בדצמ׳


ידיים אוחזות בהמבורגר

כפתור ההמבורגר הינו קונספט חדש. מדובר בצלמית (icon) המורכב משלושה פסים מאוזנים ומקבילים המופיע בדפי האתר במקום תפריט, על פי רוב בפינה הימנית או השמאלית העליונה של המסך. כפתור ההמבורגר נקרא גם תפריט צדדי או מגירת ניווט. נצא מנקודת הנחה כי בימינו, לגולשים באתרי אינטרנט, יש הרבה פחות סבלנות וזמן מבעבר ולכן נשאלת השאלה, האם תפריט מגירות צדי או בשמו הנפוץ 'תפריט המבורגר' (Hamburger Menu) עדיף על סרגל ניווט עליון מסורתי? בעלי האתרים מצדם, שואפים למקסם את רמת המעורבות והמחויבות של הגולשים לאתר ובכך להעריך את זמן ההתקשרות ולהעמיק את השוטטות באתר. כשמדובר בניווט, רב הגולשים יעדיפו תפריט ניווט קל, פשוט לשימוש וצפוי. ניווט אשר דורש השקעת מאמץ מזערי בטרם יגיע הגולש לדף הרצוי באתר. התומכים בתפריט ההמבורגר יטענו כי הוא מעניק מראה נקי ואוורירי ומפנה שטח נדלן יקר על המסך בעידן בו אתרי האינטרנט נדרשים לפתח אתר מותאם לסלולר בו המסך קטן בצורה משמעותית.


דוגמא לתפריט המבורגר

המתנגדים לתפריט ההמבורגר יטענו כי צוות מעצבים הבוחרים להחליף את סרגל הניווט העליון או התחתון המסורתי המורכב משורה רציפה של טאבים, בעצם מקבל החלטה גרועה ובורח מהצורך לבצע תיעדוף של מה חשוב יותר ומה פחות.

בנוסף הם יטענו כי מה שנסתר מהעין בעצם כאילו לא קיים מבחינת הגולש. במקרה והגולש בכל זאת הקליק על מגירת הניווט ומצא בתפריט את המרכיב אותו חיפש, ספק אם יזכור בביקור הבא שלו היכן הוא נמצא.

מחקרים ומבחני משתמשים הוכיחו כי המעבר לתפריט המבורגר פגע בצורה דרסטית ברמת המעורבות ובזמן ההתקשרות ברמה היומית והשבועית של הגולשים באתר שלהם.

בשל שילוב תפריט ההמבורגר, הגולש נדרש להקליק שתי הקלקות בטרם יגיע לאחד מהמרכיבים הראשיים באתר בהשוואה לניווט באמצעות סרגל טאבים מסורתי.

במידה ויבחר הגולש לעבור בין מרכיבי הליבה של התפריט הראשי, במקרה של אתר עם תפריט המבורגר הוא יידרש בכל פעם, לחזור אחורה לעמוד הבית ואילו באתר עם סרגל טאבים יוכל לעבור בין מרכיבי הליבה של האתר בהקלה אחת פשוטה ומהירה.

לסיכום, ניתן לומר כי אין המלצה חד משמעית. לתפריט ההמבורגר יש יתרונות וחסרונות; על צוות המעצבים לשקול בכובד ראש האם ההמבורגר יעניק לגולשים באתר שלהם חווית גלישה טובה, פשוטה ואינטואיטיבית, או דווקא עלול לפגוע ב- engagement.

כל זאת...עד האופנה הבאה.


מקורות:


 

רוצה ללמוד עוד על אפיון וחוויית משתמש?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page