top of page
תמונת הסופר/תשרון כהן ארזי

Blook או במילים אחרות ספר-בלוג

עודכן: 12 בדצמ׳


שביל מספרים פתוחים

וBlook – ספר שתכניו נאספו מתוך בלוג.

כותבים רבים בוחרים לכתוב בחלקים, כל פעם קצת. הרבה יתרונות יש לשיטה הזו, למשל:

  1. במקום לכתוב במשך תקופה ארוכה ולהוציא לאור ספר שלם, מחלקים את הזמן בצורה נוחה יותר.

  2. קריאה בחלקים היא בד"כ קלה יותר לקוראים ודורשת פחות זמן מרוכז, בחיי היום-יום אפשר לקרוא 5 דקות ליום, אבל שעה-שעתיים זה כבר יותר מורכב לפנות.

  3. נוצר Buzz וחשיפה לאורך זמן, לעומת חשיפת ספר שלם בזמן השקתו או במבצעים.

  4. יצירת מתח אצל הקוראים, עניין ורצון לחלק הבא שיפורסם בקרוב (חשוב לעדכן את הקוראים מתי יפורסם החלק הבא).


בלוג הוא אחד האמצעים לפרסם חלקים בצורה מסודרת, המאפשרת הן לכותב והן לקורא חופש ותקשורת.


ישנה גם אפשרות הפוכה - מי שכבר כתב ספר ומעוניין בחשיפה הדרגתית ויצירת מתח אצל הקוראים, יוכל לפתוח בלוג וכך בכל תקופה שיבחר יוכל לפרסם רק את החלק הבא מתוך הספר.


אפשר לכתוב בלוג מקצועי, אישי או בכל נושא שיש לנו מה להגיד עליו. לעתים נאספים בבלוגים תכנים מעניינים, חשובים או שנוצר סיפור בהמשכים. לרוב, הקוראים יכנסו לתוכן החדש יותר ויפספסו את זה שנכתב כבר מזמן. במקרים אלו כדאי לאסוף את התכנים החשובים ו/או המעניינים ולרכזם במקום אחד – למשל לערוך ולהוציא אל האור Blook.


לפני שמחליטים לערוך Blook מתוך בלוג, כדאי לבחון את השאלות הבאות: האם במקרה זה יש חשיבות לתכנים הישנים יותר? האם יש חשיבות לסדר בו פורסמו התכנים בבלוג? האם יש יתרון לריכוז התכנים שהצטברו עד כה? האם קהל הקוראים שלנו יתעניין בספר השלם או אולי נגיע לקהל קוראים נוסף? ועוד.


במקרים בהם מעוניינים להפסיק לפרסם בבלוג, אך לא רוצים לאבד את תכניו, יש יתרון מובהק בעריכת Blook לצורך שימור הידע.


קצת השראה מה-Blook אל פלטפורמות נוספות

כמו שניתן לאסוף את תכניו של הבלוג וליצור ספר או Blook, נוכל גם לאסוף תכנים מעמוד Facebook או קבוצה ברשתות החברתיות. ברשתות החברתיות נכתב המון תוכן ותגובות שלאו דווקא קשורים בנושא המדובר ולכן נדרשת כאן עבודה דקדקנית ורבה יותר בעריכה ובהפרדת העיקר מהתפל. כמו כן, חשוב לוודא את העלות מול התועלת.


ניתן וכדאי לפרסם את הספר גם כקובץ pdf חכם או e-book ובכך להרחיב עוד יותר את הנגישות אליו.


וBlook וניהול ידע

  • נגישות הידע לכל קורא, בכל זמן ובכל מקום דרך הבלוג באינטרנט או דרך ה-Blook.

  • באמצעות ה-Blook ניתן לשמר את הידע.

  • באמצעות צורתו הבלוגית ניתן לנהל את הידע.

  • ניתן גם להמשיך ולפתח את הידע בפלטורמת הבלוג ולפי הצורך להוציא לאור מהדורות נוספות של ה-Blook.


כותבים בלוג? כדאי לכם לשקול לערוך גם Blook. בהצלחה!


 

רוצה ללמוד עוד על דיגיטל ומדיה חברתית?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comentários


bottom of page