top of page

Q - צ'אטבוט ארגוני מבוסס GENERATIVE AI מבית אמזון

עודכן: 19 בנוב׳



לחיצת ידיים עם רובוט

בעידן בו חברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט ומטא משקיעות משאבים עצומים בפיתוח יכולות בינה מלאכותית (AI) משלהן, נכנסה גם אמזון לחזית הטכנולוגית עם השקת Q . זהו צעד משמעותי של ענקית הסחר המקוון בכניסה לזירה התחרותית של כלי בינה מלאכותית לעסקים.


וQ הוא צ'אטבוט מבוסס AI מבית אמזון, המיועד לסייע לעסקים ולארגונים בביצוע מגוון משימות באמצעות אינטראקציות בשפה טבעית, וביצירת אפליקציות. Q מתחבר באופן מאובטח למקורות נתונים ומערכות ארגוניות רבות כמו Atlassian, Gmail, Exchange, Salesforce ו-Slack, ויכול לחפש, לסכם ולנתח נתונים ביעילות.


השם Q נגזר מדמותו של Q מסרטי ג'יימס בונד, ובדומה למקבילו הקולנועי, גם הצ'אטבוט עובד עם "סוכנים"- עוזרי בינה מלאכותית היכולים לבצע משימות מגוונות, כגון שדרוג קוד ובניית תכונות באופן אוטונומי. למעשה, Q תוכנן כתגובה ל-Microsoft Copilot, צ'אטבוט הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, הפועל בפורמט שיחתי בדומה ל- ChatGPT של OpenAI.



צילום מסך של קיו

התכונות המרכזיות של Q כוללות:

יכולות Generative AI

יצירת תוכן, תובנות ופעולות על בסיס בקשות המשתמש, בדומה לכלי בינה מלאכותית אחרים כדוגמת ChatGPT, Claude ודומיהם.


אבטחה ופרטיות

שמירה על הרשאות הקיימות בארגון, תוך הבטחה שמשתמשים ייגשו רק לנתונים שהם מורשים לצפות בהם. שירותי הענן של אמזון ( Amazon Web Services- AWS) אינם עושים שימוש בתוכן שהלקוחות מעלים ל-Q לצורך אימון המודלים הבסיסיים שלה, ובכך משמרת את הפרטיות והאבטחה של הנתונים.


אינטגרציה ונגישות

וQ משתלב ביותר מ-40 כלים עסקיים פופולריים, ומספק גישה דרך פלטפורמות כמו AWS Management Console, Slack ו-Microsoft Teams לצורך מגוון פונקציות עסקיות, כולל שירות לקוחות, באמצעותAmazon Connect , וניהול שרשרת אספקה, באמצעות Amazon Web Service. בנוסף, Q מאפשר התאמה אישית לצרכים ספציפיים של הארגון.


כמו כן, נועד Q לסייע בניהול ובניצול נתונים פנימיים, בבנייה ובשדרוג של תוכנות, בתיקון קוד ובמענה לשאלות עובדים הקשורות להיבטים תפעוליים וטכניים במסגרת עבודתם. לפי הערכות אמזון, השימוש ב-Q עשוי להעלות את היעילות הארגונית בכ-80%.


מוצרי Amazon Q הזמינים כעת כוללים את המוצרים הבאים:

  • וQ Developer, ערוץ המיועד למפתחים ויכול ליצור קוד בתגובה לפקודות טקסטואליות, לתכנן ולנמק רצפים של בקשות, ולטפל במשימות קידוד מורכבות.

  • וQ Businessו-Q Apps- פלטפורמות העוסקות בצד העסקי, באיסוף ובניתוח נתונים ארגוניים כדי לספק תשובות למשתמשים עסקיים בשפה טבעית, לרבות סיוע בהכנת דוחות ומצגות.


אמזון זיהתה את הצורך של ארגונים רבים לנצל את שירותי הענן שלה לצורך בניית יכולות בינה מלאכותית משלהם. לפיכך,Q נוצר כדי לפשט ולייעל את תהליך הפיתוח, ובכך להפוך את AWS לפלטפורמה אטרקטיבית יותר לעסקים המעוניינים לאמץ טכנולוגיות AI גנרטיביות מתקדמות לשיפור הפרודוקטיביות ופישוט תהליכי עבודה. בזירה התחרותית של כלי בינה מלאכותית ארגוניים, יהיה מעניין לעקוב אחר ההתקדמות של Q ואימוצו בקרב לקוחות אמזון העסקיים.


מקורות:

 

רוצה ללמוד עוד על בינה מלאכותית?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

ความคิดเห็น


bottom of page