מהם היתרונות בהקמה וניהול של בלוג ארגוני?
בלוג (באנגלית 'Blog' , בעברית 'יומן רשת') הוא אתר אינטרנט / אינטראנט שבו נכתבות רשומות (נקראים גם 'פוסטים' , באנגלית Posts) העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, לעיונם של גולשי האינטרנט לשם קריאה ובדרך כלל אף לתגובה. הרשומות מסודרות על פי הנושא החדש ביותר בהתחלה והישן ביותר בסוף. בעלי בלוג נקראים בלוגרים וקהילת בלוגרים נקראת בלוגוספירה. המילה 'בלוג' היא הלחם של המילים מאנגלית: Web רשת ו- Log יומן. (מתוך הערך בלוג, ויקיפדיה)
הבלוג הוא חלק מתרבות האינטרנט בעידן ה-וב 2.0, והתפתחו במקביל להתפתחות הרשתות החברתיות וכלים אחרים העוסקים כולם ביצירה ושיתוף של תוכן גולשים.
הבלוג הארגוני נמצא לרוב ברשת האינטראנט הפנימית של הארגון, ונועד לשיתוף תוכן בין עובדי הארגון. לעיתים יהיה הבלוג הארגוני פתוח גם לכלל רשת האינטרנט, בעיקר במקרים של צורך בשיתוף תוכן עם לקוחות ושותפים מחוץ לארגון.
יתרונות הבלוג הארגוני:
משמש מקור ידע מקצועי לעובדים בארגון
מקדם ותומך בתהליכים עסקיים בארגון
ממצב את כותב הבלוג כמומחה בתחומו בארגון
מקדם העשרה ולמידה מקצועית
מעודד חשיבה, תגובה ויצירת שיח בין העובדים
מעודד את שימור הידע הארגוני
תורם להפיכת ידע סמוי לידע גלוי
מקדם ותומך בתהליכי שיווק, הדרכה, ניהול שינוי בארגון
המלצות לבלוג הארגוני:
כותב התחום צריך להיות מומחה בתחומו / בעל פוטנציאל להפוך למומחה בתחומו
מומלץ שכותב הבלוג יהיה בעל יכולות כתיבה / יקבל הכשרה בכתיבה אינטרנטית בכלל ובכתיבת בלוג בפרט
יש להגדיר היטב את מסגרת הבלוג והנושאים בהם הוא עוסק – ולדבוק במסגרת
ניתן ומומלץ להקים בלוגים שונים לנושאים שונים
השקיעו הן באיכות וכן בנראות – יחד הם תורמים לבלוג מוצלח ושימושי יותר
בלוג אינו מסמך רשמי – מומלץ לכתוב בשפה אישית ובמילים פשוטות (המתאימה לערכי הארגון ולקהל היעד של הבלוג, כמובן)
יש לקשר את הבלוג ולייחצן אותו בהקשר לאתרים המקצועיים הקיימים בארגון לפי נושא העיסוק של הבלוג
לסיכום, הבלוג הארגוני משמש כמקור ידע וככלי עבודה, התומך והמקדם את המטרות העסקיות והתהליכים העסקיים של הארגון, זאת תוך יצירת שיתוף ושיח בקרב העובדים בארגון. השימוש בבלוג כרכיב בפורטל הארגוני / באתר ידע מקצועי יכול לתרום לפורטל / לאתר ערך מוסף משמעותי.
לקריאה נוספת:
ערך בלוג, ויקיפדיה
ערך תרבות האינטרנט, ויקיפדיה
ערך וב 2.0, ויקיפדיה
Comments