top of page
תמונת הסופר/תרויטל אלעזר

לבחור בכפתור הנכון!

עודכן: 8 בדצמ׳


יד לוחצת על כפתור בטאבלט

אי אפשר להמעיט בחשיבותם של כפתורי פעולה באתרים ובאפליקציות.

על מנת שמשתמשים יבצעו את הפעולה הרצויה (המרה) ויוכלו להשיג את מה שהם נכנסו בשבילו - המשתמשים חייבים ללחוץ על כפתור הפעולה, הכפתור המעודד לפעולה.

הכפתור באתר או באפליקציה הוא הנקודה שבה ההחלטה הופכת למעשה, אז הקדישו לו זמן מחשבה ראוי.

אל תסתפקו במילים גנריות ופשוטות שלא יזיזו למשתמשים שלכם או במילה אחת - זה כמו להאט לפני קו הסיום במירוץ.


מה זה כפתור CTA?

לחיצה על כפתור באתר / באפליקציה תוביל את הגולש לבצע את הפעולה שלשמה הוקם האתר, ולכן כדאי להשקיע מחשבה מרובה באופיו של כפתור הCTA. נבדיל בין שני סוגי כפתורים:

  • כפתורים גנריים, מטרתם להנחות לפעולות פונקציונליות ומוכרות (שיתוף, כניסה לאתר, לצ'אט עם נציג וכו'). בכפתורים כאלה נהיה קצרים, ברורים ואינפורמטיביים ולא בהם נעסוק היום.

  • כפתורי Call-To-Action (הנעה לפעולה), שבדרך כלל נועדו לגרום לגולש להשאיר ליד, להוריד אייטם או לרכוש ולקבל מוצר.


אי אפשר שלא לדבר על המושג מיקרו קופי במקרה שלנו "מיקרו קופי של כפתורים" הוא הדבר הכי מפתיע שיש, ושינוי של מילה אחת על הכפתור יכול להוריד או להעלות המרות/כניסות בעשרות אחוזים.

הגדרה בקצרה: מיקרו-קופי הם הטקסטים הקצרים שמפוזרים באתר: כותרות של תפריטים, שדות (שם השדה, מה שכתוב בתוך השדה או מתחתיו), הודעות שגיאה, הודעות אישור ("הזמנתך נקלטה"), הנחיות שימוש ("הקלד…", "לחץ על…"), כפתורים באתר, ובקיצור, כל מה שקשור לפעולות שעושה המשתמש באתר. מיקרו-קופי מוצלח מאפשר לצמצם עיכובים אפשריים ו"חריקות" שונות במהלך העבודה בממשק.

למה לא לכתוב פשוט "שלח/י טופס"?

גולש שתכנן למלא את הטופס מראש ילחץ עליו בלי קשר למיקו-קופי שעל הכפתור, אבל רוב הגולשים צריכים דחיפה קלה שתגרום להם להמיר / להיכנס לפעולה. מילים גנריות לא יעזרו לגולש המתלבט שלכם לקבל החלטה וללחוץ, ועלינו להקל עליו בקבלת ההחלטה.

אין טוב יותר מדוגמאות:

מתוך אתר www.dudamobile.com על אחד מהכפתורים כאן אפשר היה לכתוב באופן פשוט וגנרי Start, Try it או Read more, אבל במקום זה הם החליטו באתר לרשום למשתמשים את השורה התחתונה שבשבילה הם לוחצים על הכפתור.


dudamobile כפתורים מתוך אתר

מתוך אתר https://www.lupa.co.il/


ואיך כל המידע החשוב הזה קשור לעולם ניהול הידע שלנו? איך אנחנו יכולים ליישם כפתורי מיקרו קופי במערכות ניהול הידע?


בדומה לאתר או אפליקציה. גם כפתורים במערכת ניהול ידע צריכים להיות בעלי ערך משמעותי למשתמש במערכת. משתמש המחפש מידע במערכת מלאה במידע רוצה לקבל את המידע באופן הנגיש והמהיר ביותר על מנת לספק את השירות ללקוח הקצה.


במידה ואתם משתמשים בכפתורי פעולה במערכת ניהול הידע שלכם, לדוגמא במסגרת תהליך הכולל צמתי החלטה. פה המקום שלכם לא לכתוב על הכפתור מה המשתמש צריך לעשות (הדרך) אלא לכתוב במפורש מה המשתמש יקבל (הערך). למשל, שינוי הכיתוב על כפתור מ-Order Information (הזמינו מידע) ל-Get Information (קבלו מידע). במקום "חפש" אפשר לכתוב "צאו לחפש" וכו'.


המלצתי לחשוב תמיד מנקודת מבט של משתמש חדש. סביר להניח שעבורכם, השימוש בממשק שיצרתם הוא ברור ופשוט: אתם מבלים בו הרבה ומכירים כל פינה בו, אתם יצרתם את ההנחיות, השדות, הכפתורים וכו', והממשק משתמש בשפת הארגון שמובנת לכל חבריו. אך אתם לא העיקר כאן – אלא המשתמשים שלכם.


קחו זמן לחשוב על מערכת ניהול הידע שלכם, איפה אתם יכולים לשפר את כפתורי הפעולה במערכת ולגרום למשתמשים להיכנס יותר תוך ידיעה מה הם יקבלו בסוף הדרך.


בהצלחה!


מקורות:


 

רוצה ללמוד עוד על אפיון וחוויית משתמש?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Σχόλια


bottom of page