ניהול ידע הפך בשנים האחרונות ל"תחום חם" וארגונים מבינים שניהול ידע טוב יסייע להם ביצירת יתרון תחרותי בשוק. גם האקדמיה החלה להתעורר, וכבר נפתחו חוגים וקורסים בנושא במספר מוסדות אקדמיים.
הכרה זו יצרה צורך בלמידת מתודולוגיות ניהול ידע ובהכשרה מקצועית של מנהלי ידע.
מה חשוב ללמוד כדי לדעת כיצד לנהל ידע נכון?
ראשית, חשוב ללמוד לא רק את ה"what" אלא את ה"know how". נכון שחשוב לדעת "מה צריך לעשות", אך כדי ליישם את זה חשוב לדעת "איך לעשות זאת" על ידי הכרות עם מתודולוגיות עבודה בניהול ידע
שנית, ניהול ידע אינו נחלתו של אדם מנהל הידע בלבד, לכל עובדי הארגון יש חלק בניהול הידע הארגוני. תפקידו של מנהל הידע הוא לחולל שינוי ולייצר תרבות ארגונית של ניהול ושיתוף ידע, לכן עליו ללמוד כיצד לעשות זאת
שלישית, "מישהו כנראה כבר עשה את זה קודם". כדאי ללמוד מהצלחות וטעויות של אחרים על מנת להתמודד עם האתגרים באופן הטוב ביותר
ויש עוד...
כשהתחלתי את לימודיי בתואר הראשון, בשיעור הראשון שלי בסוציולוגיה, אמר לנו המרצה ישר בתחילת השיעור: "את הדברים החשובים באמת לא תלמדו בשיעור, אלא בהפסקה על הדשא".
כמה שנים מאוחר יותר, במהלך לימודי התואר השני, שמעתי ממרצה אחר את אותו המשפט בגרסה קצת אחרת. הוא אמר שכדי ליצור למידה ארגונית, מומלץ לארגן כנסים עם הפסקות ארוכות בין ההרצאות, כי הדברים החשובים ביותר קורים ליד עמדת הקפה..
אז מהם אותם דברים חשובים, אתם בוודאי תוהים... אלה הם אותם טיפים, חוויות, התנסויות, המלצות – אותם דברים שהרצאה פורמאלית או ישיבת הנהלה אינה מספקת בדרך כלל..
אם כן, מה מרכיב קורס ניהול ידע אפקטיבי?
מודלים תיאורטיים
מתודולוגיות עבודה
תיאורי מקרה המבוססים על ניסיון והפקת לקחים מארגונים ופרויקטים שונים
כלים יישומיים
טיפים והמלצות
וכל זה תוך שילוב של למידה קלאסית (שיעור כיתה) ולמידה חווייתית תוך כדי התנסות קבוצתית ואישית
אנחנו ב-ROM מציעים מגוון קורסים וסדנאות המשלבים תיאוריה ופרקטיקה. פרטים נוספים בדף קורס ניהול ידע.
למידה מהנה צוות ROM
Comments