top of page
  • תמונת הסופר/תענת ביילסקי

ניהול ידע ב LIVE

עודכן: 9 במרץ 2023

בעת האחרונה ניתן לראות כי הולך וגובר השימוש ברכיב ה Live Video באתרי המדיה החברתית כדוגמת Facebook, Twitter ו YouTube. רכיב זה מציג התרחשויות בזמן אמת ולמעשה מאפשר הצגת תוכן אותנטי בהיווצרו. כיום רכיב תוכן זה (כדוגמת: Live YouTube Facebook Live, וPeriscope אשר בבעלות Twitter) נעשה הרבה יותר נגיש לשימוש, כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא להקליק על”Go Live” והסרטון מתועד בזמן אמת ומופץ ברחבי הרשת החברתית. כך המשתמש יכול לתעד ולאחזר מידע רב אשר היה נאבד בפורמטים אחרים.

בנוסף, הרכיב הופך את המידע הזה נגיש יותר בקרב הצופים , שכן יהיה ניתן לצפות בשידור חי (או גם בזמן מאוחר יותר) בין אם במחשב או באמצעות הטלפון החכם. תופעה זו מגדילה מאוד את כמות הצפיות בסרטוני וידאו על ידי המשתמשים בעולם. אלמנט חשוב נוסף של רכיב זה הוא המשוב המידי המאפשר לצופים להגיב בזמן אמת לשידור ולהרגיש חלק מהפעילות עצמה.

בעולם הארגוני - ניתן להשתמש ביישומים אלו למטרות פנים ארגוניות ולהשתמש בפלטפורמה זו ככלי העברת מסרים ויצירת שקיפות ארגונית זאת באמצעות תיעוד הרצאות, הדרכות ,פגישות וכיוצ"ב. רכיב זה יכול לסייע בייחוד כאשר מעוניינים להעביר את התכנים כלשונם גם לעובדים אשר אינם נוכחים בפגישות /הדרכות/כנסים אלו (בייחוד אם העובדים מבוזרים ברחבי הארץ או בעולם) ולשתף את המידע בין העובדים. כך לדוגמא, ב Facebook workplace , ניתן לעלות סרטון בשידור חי לקבוצה מסוימת וההודעה על כך תתפרסם ב Newsfeed של המשתמש ואותו משתמש יוכל להפיץ את הסרטון הלאה בהתאם להרשאותיו. בנוסף ניתן להשתמש בפלטפורמות אלו גם לטובת המשתמשים החיצוניים. כך לדוגמא, עיריות יכולות להעבירONLINE לתושבים פגישות בנושאים רלוונטיים אליהם או למשל הדגמת מוצרים של חברות מסחריות, הודעות למשקיעים וכו'. למשתמשים קל יותר לצרוך תכני וידאו מאשר תכנים כתובים והשידור החי גורם למעשה למשתמשים להרגיש חלק מהפעילות עצמה וכך מחזק ה "Engagement" שאותו אנו כל כך מנסים להשיג- וכאן יש דרך שממש יכולה לסייע בנושא.

לסיכום,

לפי Cisco’s Visual Networking Index, עד 2019 80% מתעבורת האינטרנט תהיה צריכת וידיאו .


טבלה המסכמת את תעבורת המידע באינטרנט

מתוך: http://tubularinsights.com/2019-internet-video-traffic/ ונראה כי בדומה לשימוש הנרחב של משתמשי האינטרנט בעולם בסרטוני הוידאו בלייב תופעה זו תלך ותגבר גם בעולם הארגוני בשנים הקרובות. למידע נוסף על שימוש בווידאו בארגונים

מקורות:


Comentários


bottom of page