סיפור סיפורים הוא תחום מתעתע. כולנו יודעים עד כמה חשוב ובעל ערך התחום הזה; עם זאת, רבים מאיתנו מתקשים ביישום הכלי בפועל.
היום בקורס של KMGN למתודולוגיות ניהול ידע מתקדמות, Stuart French מאוסטרליה הוביל אותנו דרך מסע נהדר וחשף בפנינו מתודה לתכנון סיפור עסקי, סיפור שעוזר להניע שינוי בארגון.
אנחנו מתחילים עם הדינמיקה הקיימת הלא רצויה, ולצידה הדינמיקה החיובית אליה אנחנו שואפים.
אנחנו מוסיפים שכבה מתחת המתארת התנהגויות טיפוסיות בדינמיקה הקיימת, והתנהגויות טיפוסיות מקבילות, בדינמיקה העתידית.
אך זה לא מספק! לא מספיק הידע הזה כדי לייצר סיפור שאכן ייצר השפעה. יש להבין את הלך הרוח שבו שוהים האנשים, המוביל אותם להתנהגויות הלא רצויות. תוך השוואה להלך רוח טיפוסי רצוי, שיוביל להתנהגויות המבוקשות, אנחנו מבינים את הפער שבו יש לטפל. זהו המפתח לשינוי.
אך מסענו לא הסתיים. יש לבחור על בסיס הפערים את ה AHA MOMENT - אותה פואנטה שהיינו רוצים שהמאזינים יגידו לעצמם, שתסייע בהנעת השינוי.
עכשיו ניתן לבחור את הסיפור המתאים לרגע זה.
יש לנו פה התפתחות הלוקחת אותנו מדינמיקה שלילית, להתנהגות לא רצויה, להלך רוח לא מקדם, ודרך AHA MOMENT להלך רוח חדש, התנהגות חדשה ודינמיקה חיובית. זה המתווה של Stuart French לסיפורים אפקטיביים.
כמה המלצות:
אל תגישו את הסיפור על צלחת מוכנה, תנו להם להוביל ולגלות בעצמם.
אל תגידו שאתם מספרים סיפור- פשוט ספרו.
כללו הפתעה- משהו לא צפוי.
חשבו על התזמון. סיפור הסיפור העסקי צריך שיהיה בתזמון של מצב רוח והקשר מתאימים.
ואחרון- הצהירו את המסר לפני הסיפור. חזרו והצהירו אותו אחרי.
נשמע קל? לא בהכרח, אך יש כאן מתווה המסייע לבצע. מדובר במיומנות נרכשת; משמע, לא מספיק שיהיה לנו מתכון, אלא גם התנסות. שוב ושוב. ולהתחיל כנראה- כבר אתמול.
Σχόλια