בעולם ניהול הידע קיימים שותפים רבים. אנו מכירים את מוביל הקהילות, המומחים, מנהלי תוכן וכמובן, את עובדי הידע. קבוצה אחת של בעלי ידע, מקומם נפקד, לעיתים רבות. אלו צמתי הידע (Knowledge Junction).
צמתי הידע אינם דווקא בעלי הידע עצמם. אך אלו הם העובדים אשר יידעו בכל נושא שיעלה לומר למי כדאי לפנות. הם אלו שיכירו את מומחי הידע הפנים ארגוניים, כמו גם החיצוניים, והם שיידעו גם לתת טיפים לגבי היתרונות והחסרונות שבהפעלת המומחים השונים. בעולם הרשתות הם נקראים "רכזים" או "רכזות".
לכאורה, ברגע שמתחילים לנהל ידע ולנהל מומחים, תפקידם מיותר. אלא שאין הדבר כך. ניהול הידע הנו תהליך הדרגתי. מעבר לכך, לעולם הוא אינו יכול להקיף את כלל הנושאים, הן לרוחב הפעילויות והן לעומק ההתמחויות. צמתי הידע משלימים את הידע שאינו מנוהל.
איך מנהלים צמתי ידע? א. מטפחים אותם, ומכירים בהם כמו שמטפחים ומכירים במומחים. ב. נותנים להם במה אנושית (אזכורם במקומות הנכונים) ווירטואלית (בפורטל, בדפי זהב או בכל Homepage רלוונטי אחר לארגון).
Comments