top of page

שותפות לדרך

עודכן: לפני 5 ימים


ידיים מחברות שני חלקי פאזל

נכתב בשיתוף עם טלי הלמן-מור ונגה צ׳פמן


משפט עתיק יומין מציע כי לא פחות מן התוצאה, חשובה הדרך. אנו ברום, מאמינים שלא פחות מן ‏הדרך חשוב כיצד צועדים בה. שותפות לדרך, כפי שאנו רואים אותה, היא ללכת יד ביד, בשיתוף ‏ונתינה הדדית על מנת להגיע להעצמה ומימוש.‏


אנו רואים את השותפות כשלושה מעגלים המוכלים אחד בתוך השני ושזורים זה בזה כמו מעגלים ‏המתרחבים במים: שותפות פנים ארגונית, בינינו לבין עצמנו כמעגל ראשון, שותפות בינינו לבין ‏לקוחותינו כמעגל שני ושותפות עם הקהילה לקידום ניהול הידע והבינה העסקית בישראל, כמעגל ‏שלישי.‏


שותפות בתוך רום – שותפות דרך שיתוף‏

המעגל הראשון והפנימי הינו שותפות בתוך רום. ‏

אנו, העובדים ברום פועלים מתוך מטרה משותפת להשיג את יעדי הארגון בו אנו עובדים. מאחר ואנו ‏מגיעים מדיסציפלינות שונות ומאחר ואנו עובדים בארגון שעל דגלו חרוטות המילים "ניהול ידע" זה ‏אך מתבקש שהשותפות והחתירה לעמידה ביעדים העסקיים של רום תבוא לידי ביטוי בצורה של ‏שיתוף.‏


כיצד אנו משתפים ברום ?‏

ישנן מספר דרכים באמצעותן אנו עושים זאת, להלן מספר דוגמאות:‏

  • פעמיים בחודש אנו נפגשים במשרדי החברה ומקיימים מפגשים הכוללים הרצאות העשרה ‏בנושאים שונים בעולם ניהול הידע או בעולמות משיקים, מחזקים את מיומנויות הייעוץ שלנו, ‏Case Studies‏ אשר במסגרתם אנו מעלים לדיון שאלות, התלבטויות, טיפים, מציגים ‏תוצרים וכן הלאה. ‏

  • בתוך רום אנו מפיצים ‏Newsletter‏ שמטרתו לשטף איש את עמיתיו בפרויקטים השונים, ‏התקדמויות, תוצרים מעניינים, לקחים ותובנות, על מנת שנוכל להעשיר איש את רעהו. ‏

  • אנו מקיימים צוותי חשיבה ממוקדים לצורך פיתוח מתודולוגיות חדשות או התמודדות עם ‏אתגרים שמציבה לנו עבודתינו כיועצים לניהול ידע, צוות מצומצם עובד לאורך רבעון וכאשר ‏מגיע לתואות, הדברים מועלים ונידונים במליאת רום, להשלמת התהליך.‏ אלו רק חלק מהכלים בהם אנו נוקטים במטרה ליצור שיח משותף, לייצר למידה ובסופו של יום, ‏להיות יועצים טובים יותר ללקוחותינו.‏


שותפות מול לקוחות ‏

נהוג לומר כי שותפות היא היחס המתקיים בין קבוצת בני אדם המנסים להשיג יחד את אותה ‏המטרה. כשאנו ברום מדברים על שותפות עם לקוחותינו, אנו מתכוונים כי מטרתם של הארגונים היא ‏גם המטרה שלנו. היות ואנו מאמינים כי ניהול ידע הוא לא רק "פרויקט" אלא דרך חיים, הרי והגעה ‏לפתרון ניהול ידע המתאים ביותר לצרכיו של הארגון ומאפשר לו להתנהל בצורה אפקטיבית היא ‏הישג משותף לנו ולארגון המטמיע. ‏

על מנת לפרוט את הערך למעשים אנו מקיימים את הפעילויות הבאות:‏

  • סדרת מפגשי למידה ושיתוף ידע. שנת העשור לפעילותה של רום היא יום חג משותף לנו ‏וללקוחותינו! היות וכך, ובנוסף על פעילותינו השוטפת בקורס ניהול הידע "לדעת יותר", אנו ‏מתכננים סדרת מפגשים מקצועיים בתחום ניהול הידע אשר יונחו ע"י ידי מנהלות החברה. ‏המפגשים, אינם כרוכים בעלות כספית, ובמהלכם ידונו במשותף על ידי יועצים ולקוחות ‏נושאים כגון "טיפוח מובילי ידע", "שימור ידע פורשים", "בין ‏BI‏ ו-‏‎"KM‏, "מנהלות מידע וידע- ‏אתגרים במימוש" ועוד. ‏

  • פרסום כתבות שנכתבו על ידי לקוחותינו בעיתון ‏‎2Know‏ . אחת לתקופה אנו נותנים ‏מקום בעיתון לראיון עם מנהל ידע המשתף בחוויותיו, תובנותיו וטיפים מקצועיים ‏שבאמתחתו. כמו כן, אנו מעודדים את לקוחותינו לשתף באמצעות העיתון את עמיתיהם ‏בידע מקצועי שצברו. באופן זה, אודליה לוי, מנהלת הידע במחלקה לעליה של הסוכנות ‏היהודית שיתפה את כולנו במאמר יצירתי הסוקר דימויים שונים לתפקידו של מנהל הידע ‏וזוהי רק דוגמא מיני דוגמאות רבות של לקוחות אשר תרמו מניסיונם כאורחים כותבים.‏

  • זרוע מתווכת בין גופים וארגונים מנהלי ידע: ברום יש לנו מסורת עשירה של ארגון ‏מפגשים וביקורים של לקוחות אצל לקוחות אחרים במטרה ללמוד זה מניסיונו של זה, להכיר ‏יישומים שונים של מתודולוגיות ניהול ידע, לחוות ביחד, לדבר, לשתף בהצלחות ולהתייעץ ‏לגבי אתגרים.‏ בארגון. כך, באמצעות העמדת הפלטפורמה הטכנולוגית של עיתון ‏‎2KNOW‏, אנו מעודדים את ‏לקוחותינו לחלוק ולשתף ביניהם ידע מקצועי חוצה ארגוני שאינו זמין עבורם ביום יום. ‏


שותפות עם הקהילה לקידום ניהול הידע והבינה העסקית בישראל:‏

כאשר אנו מקימים קהילות ידע אצל לקוחות אנו ממליצים, בד"כ על יצירת קהילת ניהול ידע בשני ‏מישורים: וירטואלית ופרונטלית, מתוך ההבנה כי שיתוף ויצירת תרבות משתפת מתהווה מתוך ‏השילוב של שני אספקטים אלו. כך גם המסע שלנו לקדם שותפות עם הקהילה מתבסס על שני פנים ‏אלו:‏

בפן הוירטואלי אנו מקפידים לשתף בידע, בספרות מקצועית, בטיפים ותובנות מתוך עבודתינו ‏היומיומית ע"י ירחונים מקצועיים בתחום ניהול הידע והבינה העיסקית המופצים אל הקהילה בעזרת ‏מייל. אתר מרשים ועדכני הכולל את מאגר ניהול הידע הגדול בארץ ותרומה של מאות מושגים ‏בתחום ניהול הידע למאגר ה- ‏WIKI-IT‏ הם רק חלק מהמסע הוירטואלי שלנו לעבר שיתוף הקהילה ‏העסקית בארץ בידע הרב שאנו אוגרים ומפתחים בתחום ניהול הידע והבינה העסקית.‏

אך כמו בקהילות ידע פנים ארגוניות, אנו רואים במפגשים הפרונטאליים חלק בלתי נפרד ‏מהשותפות לדרך: הובלת כנס שנתי לניהול ידע חינמי הגדול בארץ מאפשר לשתף ולשמוע על עשייה ‏בתחום ניהול הידע בארגונים שונים, לנתח הצגות מקרה ולהציג חידושים מהתחום לקהל הרחב.‏

‏ מועדון ה- ‏KMI‏ ,(אנשים ומחשבים) המובל זה השנה הרביעית ע"י מוריה לוי ומאפשר שיתוף ‏וחשיבה משותפת של כל החפצים ביקרו של ניהול הידע. ‏

רום רואה גם חשיבות רבה בשותפות עם העולם האקדמי בארץ ומקדמת שיח אקדמי בתחום ניהול ‏הידע ע"י לקיחת חלק בפורומים וכנסים, כתיבת מאמרים, ושיתןף פרקטיקנים בפרוקטים.‏

אך שותפות אינה בנויה רק על נתינה והעשרת קהילת ניהול הידע והבינה העסקית. הצד השני של ‏המטבע הוא להיות קשובים לצרכים ולרצונות של הקהילה העסקית, להטות אוזן לרחשי הלב ולרוחות ‏המנשבות ולהתאים את הפעילות אליהם.‏

כך יד ביד, תוך נתינה והקשבה, אנו מאמינים שנוצרת דיאדה בין רום והקהילה הרחבה המאפשרת ‏פיריון הדדי.‏

מתוך ההבנה ששלושת הפנים של השותפות יוצרת שלם, אנו חורטים על דגלנו את השותפות כערך, ‏אך גם משתדלים בעבודה היומיומית להעשיר אחרים ולהתעשר על ידם.‏


 

רוצה ללמוד עוד על קידום ניהול הידע בארגון?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page