top of page
תמונת הסופר/תעומר בן יהודה

תהליך כתיבת מסר/טקסט נכון

עודכן: 5 בנוב׳


מכונת כתיבה

בתחום ניהול ידע אנו עוסקים לא מעט בכתיבה ובתכנים; בין אם כמנחים למומחי וספקי התוכן האמורים לשתף את הידע שבידם ובין אם כמנהלי פרויקטים ומריצי שינוי ארגוני הנדרשים לניירות עמדה, מסמכי הטמעה, מצגות שיווק ועוד.


כדי שתוכן יהיה ברור לקורא, מעניין ובעל ערך עבורו יש לדעת לכתוב, לארגן ולעצב אותו.


להלן מספר עצות קטנות לכתיבת תוכן נכונה:

לפני שמתחילים לכתוב, תנוחו..: כבר לנוח?!?!?!?!? כן, טקסט טוב כמעט אף פעם לא יוצא מכתיבה בלחץ. לפני שתתחילו לכתוב, חשבו ותכננו את הנקודות הבאות:

  1. מה המטרות שהטקסט אמור להשיג?

  2. מי קהל היעד? באיזו שפה הוא משתמש? מהם צרכיו?

  3. האם יש לכם את כל הנתונים לכתיבת מסר מלא? האם הכל ברור לכם? לא תרצו לכתוב מסר חלקי...

  4. מהי הדרך הנכונה ביותר להציג את המידע? פתחו קבוצת דיון עם עצמכם והעלו רעיונות להצגת המסר.


זהו, אתם מוכנים להתחיל לכתוב.


עכשיו כותבים:

  • כתיבה דורשת ריכוז, לכן, מצאו את הזמן והשקט מהסחות דעת לכתיבת הטקסט, גם אם זה רק 10 דקות...

  • לפני הכתיבה, כתבו את הכותרות ותת הכותרות, זה ייתן מסגרת, יבטיח עקביות ויעשה הרבה שכל.

  • כתבו ברציפות, אל תעצרו לבדוק ניסוח או דקדוק. הכי חשוב בשלב זה הוא הליבה- הרעיון המרכזי.

  • לא חייבים להתחיל בסדר כרונולוגי- עבדו מהקל לקשה. זה עושה סדר ומקצר תהליכים.

  • אל תשכחו את התכנון בשלב הראשון, וודאו שאתם מתייחסים למטרת המסר ולקהל היעד.

  • בסיום הכתיבה עברו ברפרוף על המסר ובדקו שלא חסר כלום, שכל חלק יושב במיקום הנכון ותחת הכותרת המתאימה ושהסדר הוא אכן לוגי.


קחו הפסקה- עבדתם קשה...


לאחר שכתבתם את הטקסט קחו ממנו הפסקה. יש הטוענים שיש לקחת מספר ימים אולם אני טוען כי מספיקה הפסקה קצרה: עבודה שוטפת, פגישה, כוס קפה, טלפון לאמא....


ההפסקה תרענן את חשיבתכם ותאפשר ראייה מחודשת. מקומות שנתקעתם בהם, יזרמו כעת יותר בקלות.


אל תזלזלו בהפסקה, אפילו נשיא ארצות הברית לוקח חופש 3 חודשים בשנה!!!!! (במצטבר כמובן...)


חזרו לטקסט וסיימו את העבודה


קראו כעת ברציפות את מה שכתבתם ובדקו:

  • האם המטרה הושגה? האם קהל היעד יבין את המסר? האם כל המסר קיים? האם הרצף הגיוני? האם הכותרות מתאימות ומשקפות את הנושאים?

  • עשו הגהה וודאו ש: אין חזרה על מידע, הניסוח ברור וחד משמעי, אין שגיאות כתיב, יש סימני פיסוק ויש שילוב נכון של חומר חזותי (תמונות, איורים, טבלאות, דיאגרמות וכו')

  • לפעמים זה טוב לתת גם למישהו אחר לקרוא את הטקסט. עין נוספת לא יכולה להזיק...


בהצלחה!!


 

רוצה ללמוד עוד על כתיבה ועריכת תוכן?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

コメント


bottom of page